• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 10 مرداد 1403
کد مطلب : 231471
+
-

حمله وحشیانه به قلب بیروت

حمله تروریستی اسرائیل به منطقه ضاحیه بیروت چند شهید و زخمی برجای گذاشت

حمله وحشیانه به قلب بیروت

شب گذشته رسانه‌ها از وقوع انفجارهایی در حومه جنوبی بیروت خبر دادند. متعاقب این حمله، ارتش رژیم صهیونیستی رسماً هدف قرار دادن بیروت را پذیرفت و مدعی شد این حمله در پاسخ به حمله «مجدل شمس» انجام شده است. این در حالی است که حزب الله اعلام کرده‌ این حمله را انجام نداده است.

ترور شکست خورده
منابع عبری زبان مدعی شدند ارتش رژیم صهیونیستی در حمله به ضاحیه جنوبی بیروت فواد شکر، مدیر پروژه موشک‌های نقطه‌زن حزب الله و از مشاوران ارشد سید حسن نصر الله را ترور کرده است. این منابع از فواد شکر به عنوان فرد دوم حزب الله نام بردند. این در حالی است که دو منبع امنیتی به رویترز گفتند: رهبر ارشد حزب‌الله که هدف حمله اسرائیل به حومه جنوبی بیروت قرار گرفته بود، جان سالم به در برده است.

فواد شکر کیست؟
  فواد شکر معروف به فواد محسن الحاج، یکی از اعضای شورای نظامی حزب الله لبنان است.
  شکر در بالاترین رده نظامی حزب الله، شورای جهاد، خدمت می‌کند و هدایت رزمندگان حزب الله در جنگ  سوریه با تروریست‌ها را برعهده دارد.
  شبکه ۱۲ اسرائیل در گزارشی اعلام کرد که شکر مسئول توسعه پروژه موشکی حزب الله است.
  او از دوستان نزدیک شهید عماد مغنیه، فرمانده فقید حزب الله، بود.
  رسانه‌های آمریکایی سال‌ها قبل ادعا کرده بودند که شکر در بمب‌گذاری 23 اکتبر 1983 در خوابگاه تفنگداران دریایی این کشور در بیروت که منجر به کشته شدن 241 نظامی ایالات متحده و زخمی شدن 128 تن دیگر شده بود، نقش اساسی داشته است.
  در 10 سپتامبر 2019، وزارت امور خارجه آمریکا شکر را طبق حکم اجرایی 13224 تحریم کرده بود.
  در 21 جولای 2015، وزارت خزانه‌داری آمریکا ، طبق حکم اجرایی 13582 نیز او را تحریم و حتی جایزه 5 میلیون دلاری برای بازداشت وی صادر کرده بود.
  اسکای نیوز عربی در گزارشی فواد شکر را مشاور ارشد نظامی سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز معرفی کرده است.

اسرائیل منتظر حمله موشکی به تل آویو است
شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد که گزارش برخی از رسانه‌ها حکایت از آن دارد که هدف ترور قبل از حمله ساختمان را ترک کرده بود. روی شارون خبرنگار شبکه تلویزیون کان نیز گفت که بعد از تهاجم صورت گرفته در بیروت، اسرائیل در شرایط استرسی منتظر نشسته است تا ببیند آیا موشک‌ها فقط به سوی تل‌آویو‌، حیفا و الجلیل شلیک خواهند شد؟ المیادین به نقل از رسانه‌های عبری‌زبان نوشت: وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های شمال اسرائیل دستور داده تا برای تشدید احتمالی حملات آماده باشند. تلویزیون رژیم صهیونسیتی نیز اعلام کرد که اسرائیل قبل از انجام حمله در بيروت به آمریکا اطلاع داده بود.

آمریکا: از حق اسرائیل دفاع می‌کنیم
  وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن قصد دارد از هرگونه تشدید تنش بین اسرائیل و حزب‌الله جلوگیری کند، اعلام کرد: از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حماس، حزب‌الله و ایران حمایت می‌کنیم.
  بنا بر این گزارش، روزنامه یدیعوت آحارانوت چاپ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: پس از حمله به بیروت، ارتش اسرائیل حالت آماده‌باش اعلام کرده است.
  سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل نیز مدعی شد که تصمیم حمله به ضاحیه جنوبی بیروت، در روز یکشنبه گذشته با بازگشت نتانیاهو از ایالات متحده گرفته شد.

حمله به حزب الله یا تخریب بیمارستان؟
به گزارش العربیه، مجلس شورای حزب‌الله مورد حمله قرار گرفته است. المیادین نیز با اشاره به اینکه انفجار در بیروت، ناشی از حملۀ رژیم صهیونیستی به یک منطقه پرجمعیت بوده است، خبر داد که در جریان این حمله دستکم 10‌مجروح و دو نفر شهید شده اند. ساختمانی هم که هدف قرار گرفته، چسبیده به بیمارستانی در منطقۀ «حاره دیک» است. در واکنش به این حمله شماری از مردم بیروت در منطقه حاره‌دیک، در حمایت از حزب‌الله، راهپیمایی برگزار کردند. منابع لبنانی اعلام کرده‌اند که این حمله با شلیک 3 موشک از یک پهپاد صهیونیستی انجام شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید