• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 10 مرداد 1403
کد مطلب : 231468
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/NxJ6m
+
-

بلندترین پرچم اسلام در دستان مردم غزه است

رهبران جبهه مقاومت فلسطین، نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس‌جمهور تاجیکستان از مقام‌هایی بودند که روز سه‌شنبه به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند

علیرضا احمدی-روزنامه‌نگار

تعدادی از مقام‌های کشورهای مختلف که برای حضور در آیین تحلیف رئیس‌جمهور ایران به تهران سفر کرده بودند، پیش از ظهر سه‌شنبه (دیروز) به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند؛ دیدارهایی که طی آنها توسعه روزافزون مناسبات دوجانبه مورد تأکید قرار گرفت.
رئیس دفتر سیاسی حماس، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس‌جمهور تاجیکستان ازجمله مقام‌های سیاسی حاضر در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور بودند که به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند.

زمینه ترویج اسلام به برکت مقاومت غزه
رهبر معظم انقلاب پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد النخاله، دبیرکل جهاداسلامی فلسطین، با تجلیل از ایستادگی و مقاومت کم‌نظیر مردم مظلوم غزه، تأکید کردند: امروز بلندترین پرچم اسلام در دست ملت فلسطین و مردم غزه است و به برکت این مقاومت زمینه ترویج بیش از پیش اسلام فراهم آمده‌است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از دغدغه‌های همیشگی متفکران اسلامی را چگونگی ترویج اسلام و ارائه یک الگو از جامعه اسلامی برشمردند و افزودند: گرایش روزافزون به اسلام در مقطع فعلی نشان‌دهنده عظمت ایستادگی ملت فلسطین و مردم غزه است. رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: عامل اصلی عظمت و شکوه مقاومت، مردم غزه و ساکنان ساحل غربی هستند و امیدواریم ملت فلسطین و نیروهای مقاومت مشمول کمک، حمایت و بشارت‌های الهی باشند.

ابلاغ سلام به سید حسن نصرالله
رهبر معظم انقلاب در دیدار حجت‌الاسلام نعیم قاسم، قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان گفتند: سلام من را به آقای سیدحسن نصرالله برسانید و بگویید من همواره برای ایشان و همه فرماندهان و رزمندگان مقاومت لبنان دعا می‌کنم. در این دیدار نعیم قاسم گزارشی از آخرین تحولات لبنان و نبردها در جبهه شمالی فلسطین اشغالی ارائه کرد.

جنگ غزه در مرحله تاریخی
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس: انتخابات اخیر جلوه‌ای از مردم‌سالاری بر مبنای تفکر اسلامی بود. در دیدار آقای پزشکیان بار دیگر شاهد مواضع خوب و مستحکم ایران در قبال موضوع فلسطین و جریان مقاومت بودیم و از این مواضع احساس افتخار کردیم. دیروز سیصدمین روز جنگ غزه بود و اکنون به مرحله‌ای حساس و تاریخی رسیده‌ایم که مردم فلسطین و نیروهای مقاومت باید قهرمانی و پیروزی خود را تثبیت کنند.
زیاد النخاله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین: حضور مشترک رهبران حماس و جهاد اسلامی در دیدار امروز (دیروز) نشانه نمادین از وحدت نیروهای مقاومت در فلسطین است و به برکت این وحدت، هماهنگی و همکاری در میان جبهه مقاومت در منطقه نیز در بهترین حالت خود است.

اهانت به حضرت مسیح(ع) محکوم است
رهبر معظم ‌انقلاب در دیدار نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان و هیأت همراه، سیاست قطعی و ثابت جمهوری‌اسلامی ایران را گسترش روابط با همسایگان به‌ویژه ارمنستان دانستند و تأکید کردند: جدا معتقد به توسعه روابط با ارمنستان هستیم و همکاری‌ها میان 2کشور براساس منافع تعریف شده و بدون درنظرگرفتن سیاست‌های دیگران، با قوت ادامه خواهد داشت. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن تشکر از حضور پاشینیان در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران و همچنین مراسم تشییع شهیدرئیسی، بر حفظ تمامیت ارضی ارمنستان تأکید کردند و گفتند: ایران مسیر زنگزور را به ضرر ارمنستان می‌داند و همچنان بر این موضع خود ایستادگی دارد. ایشان با تأکید بر اینکه بیگانگان نباید برای روابط کشورها با همسایگان خود محدودیت ایجاد کنند، افزودند: آن چیزی که امنیت و صلاح کشورها را تامین می‌کند، اتکا به‌خود و نزدیکان خود است و اقدامات برخی‌ها که از راه دور می‌آیند و در امور دیگر کشورها دخالت می‌کنند، به ضرر آنها تمام می‌شود. رهبرمعظم انقلاب همچنین با اشاره به ارتباطات خوب مردم ایران با ارامنه کشور، خاطرنشان کردند: ارامنه ایران در دوران جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی زیادی داشتند و من شخصا تاکنون به منازل تعداد زیادی از ارامنه رفته‌ام. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای احترام به حضرت مسیح(ع) را یک موضوع مسلم و قطعی میان مسلمانان دانستند و گفتند: این اهانت‌هایی که به بزرگان ادیان الهی ازجمله حضرت مسیح(ع) می‌شود از نظر ما محکوم است.

تقدیر از پذیرایی کریمانه از زائران اربعین
رهبر معظم انقلاب عصر سه‌شنبه در دیدار نخست‌وزیر عراق، با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات مردم و دولت عراق برای زمینه‌سازی برگزاری مطلوب و باشکوه راهپیمایی ده‌ها میلیونی اربعین، پیگیری پرونده‌های کاری میان ایران و عراق و به سرانجام رساندن آنها را اولویت روابط 2کشور در دوره جدید برشمردند. حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای با اشاره به گزارش نخست‌وزیر عراق از آماده‌‌سازی‌های انجام گرفته برای برگزاری باشکوه و همراه با امنیت راهپیمایی اربعین حسینی گفتند: پذیرایی کریمانه مردم عراق از خیل عظیم زائران اربعین و همچنین اقدامات دولت و مسئولان عراق برای تأمین امنیت این مراسم بزرگ، کاری بسیار مهم و موجب شگفتی است .ایشان همچنین با اشاره به تفاهمنامه‌ها و اسناد امضا شده میان ایران و عراق در دوره شهیدرئیسی بر لزوم پیگیری این پرونده‌ها و عملیاتی شدن آنها در دوره جدید تأکید کردند و افزودند: باید سرعت اجرای توافق‌ها در دوطرف افزایش یابد.


ابلاغ سلام به رهبر انصارالله
رهبر معظم انقلاب همچنین عصر دیروز در دیدار کوتاهی با محمد‌عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن، ضمن ابلاغ سلام و درود به آقای عبدالملک بدرالدین رهبر انصارالله از ایستادگی مردم یمن و حمایت‌های آنان از مردم مظلوم غزه قدردانی کردند.

خط فارسی در تاجیکستان ترویج شود
 رهبرمعظم انقلاب در دیدار امامعلی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان و هیأت همراه، سیاست و اولویت اصلی ایران را گسترش روابط با کشورهای منطقه به‌ویژه کشورهای هم‌زبان و دارای فرهنگ، تاریخ و دین مشترک دانستند و تأکید کردند: جمهوری‌اسلامی ایران همچون گذشته، آماده همکاری صمیمانه با تاجیکستان در زمینه‌های مختلف است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با قدردانی از سفر رئیس‌جمهور تاجیکستان به تهران برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور کشورمان، رفت‌وآمد مقام‌های 2کشور را زمینه‌ساز گسترش همکاری‌ها خواندند و گفتند: زبان فارسی یکی از اشتراک‌های مهم ایران، تاجیکستان و افغانستان است و باید برای حفظ و گسترش این زبان و جلوگیری از برخی تلاش‌ها برای انزوای آن، همکاری‌های بیشتری انجام شود. ایشان با تشکر از اقدامات رئیس‌جمهور تاجیکستان برای گسترش زبان فارسی اظهار امیدواری کردند: خط باستانی فارسی نیز در تاجیکستان ترویج شود. رهبرمعظم انقلاب خاطرنشان کردند: گسترش روابط ایران و تاجیکستان مخالفانی دارد که باید برای مقابله با آنها، برنامه وجود داشته باشد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید