گزارش
پاسخگویی در3شماره
تماسهای مردم با سامانه 137پلاس چطور ثبت و به آنها رسیدگی میشود؟
محمد سرابی-روزنامهنگار
در حاشیه یکی از بزرگراههای شرق تهران ساختمان مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی 137+ قرار دارد. تمام تماسهای مردمی که با تلفن 137گرفته شود به این ساختمان وصل میشود و کارشناسان آن پیامهای شهروندی را ثبت میکنند.
در طبقه دوم این ساختمان، گروهی از کارشناسان پشت رایانههای خود نشستهاند و همزمان با گفتوگوهای تلفنی، جزئیات هر پیام را در سامانه درج میکنند. اگرچه راههای زیادی برای ثبت پیام وجود دارد، تماس تلفنی همچنان یکی از مهمترین روشهای ارتباط شهروندان و شهرداری است.