• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 24 تیر 1397
کد مطلب : 23128
+
-

اعتراضات رونالدینیویی و گربه‌رقصانی‌های اروپایی

سیامک رحمانی روزنامه‌نگار

  استقلالی‌ها راهش را یاد گرفته‌اند. استقلالی‌ها که می‌گویم احتمالا بیشتر بعضی مدیران زبل استقلال است و البته چندتایی هوادار که احتمالا زیاد سرشان شلوغ نیست. اگرنه، این که سر صبح راه بیفتی بروی خیابان سئول جلوی وزارت ورزش بایستی و به وزیر فشار بیاوری، همت و نیتی می‌خواهد و باید پشت صحنه خوب همه چیز هماهنگ شده باشد تا کار جلو برود. تا جایی که یادمان می‌آید قبلا حتی برای حمایت از فتح‌الله‌زاده هم از این اجتماعات می‌شد. زمان خود حاجی هم گاهی یک دسته از هوادارها جمع می‌شدند و می‌رفتند شعار می‌دادند که آقا بودجه بدهید. آقا برای استقلال بازیکن بیاورید. الان هم مشخص نیست که استقلالی‌ها دقیقا چی می‌گویند. این که وزیر پرسپولیسی است؟ خب یک زمانی رئیس‌جمهور هم استقلالی بوده. الان که پرسپولیس اصلا از گرفتن بازیکن محروم است. آن‌وقت این دوستان استقلالی از کجا به این نتیجه رسیده‌اند که باشگاه دارد خیلی خوب عمل می‌کند و مدیران با درایت و قاطعیت مدیریت می‌کنند و مشکل از وزارت ورزش است. چرا این اعتراضات جلوی باشگاه انجام نمی‌شود؟ چرا هیچ‌وقت علیه پندار توفیقی کسی تظاهرات نکرد؟ کلا یک جای کار می‌لنگد یا هواداران خیلی باهوشند و چیزهایی را متوجه می‌شوند که هیچ‌کس دیگری متوجه نمی‌شود؟

  الان مساله‌مان با آقای الله‌کرم و گره‌شان هم همین است. اساتید آمدده‌اند امضا جمع کرده‌اند که رفتن خانم‌ها به ورزشگاه آزادى و تماشاى تصویرى(؟) مسابقه فوتبال ایران با اسپانبا وپرتغال زیرپاگذاشتن امنیت اخلاقى واجتماعى جامعه بوده و رئیس تامین استان تهران به‌دلیل سوء تدبیر باید برکنار شود. اولا چرا حالا؟ یعنی چرا دوستان همان موقع یادشان نیفتاد که دلواپس شوند. بعد هم این که چرا استاد و دوستانش هم مثل استقلالی‌ها اعتراضات رونالدینیویی می‌کنند؟ یعنی یک جای دیگری اتفاقاتی می‌افتد و اینها یک جای دیگری اعتراض می‌کنند. در همین چند ماه گذشته مملکت کلی بحران داشته. از بالا رفتن قیمت ارز تا بی‌آبی و بی‌برقی و گرانفروشی بعضی‌ها که ارز دولتی گرفته‌اند و صدا و سیما که خوراک دام وارد کرده و حداقل صد تا مساله دیگر که مردم را ذله کرده. آن‌وقت جالب نیست که بزرگواران همه اینها را ول می‌کنند و قابل اعتراض و امضا نمی‌بینند و صاف می‌روند به این که خانواده‌ها رفته‌اند استادیوم فوتبال نگاه کرده‌اند و دو تا جیغ کشیده‌اند معترض می‌شوند؟ به قول آقای جهرمی، نباید فکر کنیم که یک اتاق‌های خیلی خوشفکری پشت صحنه‌اند و دارند تلاش می‌کنند تا ذهن مردم از فساد و تخلفات مالی منحرف شود؟ 

  آقای گرشاسبی گفته بیرانوند از 8باشگاه پیشنهاداتی برای جذب دارد که اکثر آنها تیم‌های خوب اروپایی هستند. آقای گرشاسبی بده بره. به این فکر کن که الان ادن آزار (یا هازار یا هازارد) هم هست پیشنهاد ندارد که بیشترشان باشگاه‌های خوب اروپایی باشند. بعدش هم این بیرانوند اول آخرش دردسر است. یادتان هست برای این که به پرسپولیس بیاید چه گربه‌ای می‌رقصاند و چه مکافاتی داشتیم تا قرمزپوش شود. الان هم ول کن نیست تا برود. یعنی اگر بماند مکافاتش بیشتر از این است که برود. بگذارید برود به یکی از آن تیم‌های خوب اروپایی ببینیم چه می‌کند. ما که امیدواریم موفق شود و باشگاه بعدی را هم کچل نکند.

  این روزها که رئیس‌جمهور کرواسی توی بورس است و عکس کابینه کرواسی که همه وزرا لباس تیم‌ملی را پوشیده‌اند دست به دست و کانال به کانال می‌چرخد، ذکری کنیم از دولتمردان خودمان و تذکری بدهیم که این همه تعارف دارند و برای تحویل گرفتن تیم‌ملی این‌قدر معذب‌اند. آقای روحانی، وزرای محترم به جان عزیزتان هیچ‌طوری نمی‌شود یک بار کت‌و‌شلوار را دربیاورید و لباس تیم‌ملی تنتان کنید. که یک بار بروید استادیوم بازی تیم‌ملی را تماشا کنید. حالا به اندازه رییس‌جمهور کرواسی که نه ولی ما قول می‌دهیم مردم تشویق‌تان کنند و همه از دیدن‌تان روحیه بگیرند. اینها گفتن ندارد والا.

این خبر را به اشتراک بگذارید