• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 8 مرداد 1403
کد مطلب : 231246
+
-

دختر4ساله پس از یک‌ماه جدال با هاری درگذشت

حمله مرگبار سگ ولگرد به مهری‌ماه

حمله مرگبار سگ ولگرد به مهری‌ماه

مهری‌ماه 4ساله که اوایل تیرماه هدف حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفته بود، پس از هفته‌ها جدال با بیماری هاری جانش را از دست داد.
به گزارش همشهری، تیرماه گذشته بود که دختربچه 4ساله‌ای به‌نام مهری‌ماه از سوی یکی از بستگانش به بیمارستانی در بندرعباس منتقل شد. بدن او به‌شدت عفونت کرده بود و دختربچه تب شدیدی داشت و در این شرایط تلاش پزشکان برای درمان او آغاز شد.
هرچند در ابتدا معلوم نبود که چه اتفاقی برای دختربچه خردسال رخ داده، اما در ادامه مشخص شد که وی قربانی حمله سگ‌های ولگرد شده است. آنطور که بستگان دختربچه می‌گفتند، مهری‌ماه و خانواده‌اش در یکی از محله‌های شهر کهنوج زندگی می‌کرده‌اند و اوایل تیرماه، یک روز که دختربچه برای بازی از خانه خارج شده بوده، تعدادی سگ ولگرد به او حمله کرده‌اند و یکی از سگ‌ها دختربچه را گاز گرفته است. پس از این حادثه، مهری‌ماه به بیمارستان منتقل و یک دوز واکسن هاری به او تزریق شده و پس از آن به خانه بازگشته بود؛ اما با گذشت زمان، حالش بد و دچار تب شدید شده‌بود.
پزشکان بیمارستان بندرعباس پس از اطمینان از اینکه دختربچه هدف حمله سگ ولگرد قرار گرفته، شروع به آزمایش‌های مختلف کردند و معلوم شد که مهری‌ماه به بیماری هاری مبتلا شده است.  به‌گفته یکی از پزشکان، وقتی فردی هدف حمله سگ مبتلا به هاری قرار می‌گیرد، باید 3دز واکسن طی 10 روز به او تزریق شود؛ اما ظاهرا پس از حادثه‌‌ای که برای مهری‌ماه رخ داده بود، فقط یک‌دز واکسن به وی تزریق شده و او به خانه برگشته بود. پس از آن هم در شرایطی که تصور می‌شد حالش روبه‌بهبود است، با توجه به اینکه سگ به هاری مبتلا بوده، عفونت در بدن دختربچه منتشر شد و او زمانی به بیمارستان بندرعباس منتقل شد که دیگر دیر شده بود.
با وجود این، تلاش‌ها برای نجات دختربچه 4ساله از مرگ در بیمارستان ادامه یافت؛ اما با گذشت زمان بیماری او وخیم‌تر می‌شد و درنهایت روی تخت بیمارستان قربانی مرگ شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید