• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 8 مرداد 1403
کد مطلب : 231245
+
-

بلاتکلیفی 31ساله قاتل در زندان

بلاتکلیفی 31ساله قاتل در زندان

 وقتی علی به اتهام قتل زنی دستگیر شد و به زندان افتاد، جوانی 26ساله بود اما حالا در دوره میانسالی به سر می‌برد و از بلاتکلیفی در زندان خسته شده و درخواست کرده تا هرچه زودتر اولیای دم، تکلیفش را پس از 31سال مشخص کنند. به گزارش همشهری، شروع این پرونده به شهریور سال 1372برمی‌گردد. در آن زمان گزارش قتل زنی به پلیس پایتخت اعلام شد. مقتول زنی جوان بود که با همسر و دختر خردسالش درآپارتمانی در شرق تهران زندگی می‌کرد اما آن شب همسرش در ماموریت کاری به سر می‌برد. طبق بررسی‌های پلیس، مردی آشنا با تخریب قفل در ورودی، وارد آپارتمان شده بود تا طلا و جواهرات زن جوان را سرقت کند اما این زن بیدار شده و سارق برای اینکه دستگیر نشود، او را خفه کرده بود. از همان زمان تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری آغاز شد تا اینکه مأموران با توجه به سرنخ‌های موجود موفق شدند او را که برادر یکی از همسایه‌های مقتول بود  دستگیر کنند. وی در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: مدت‌ها بود که دچار مشکلات مالی شده بودم. وقتی فهمیدم شوهر این زن برای ماموریت کاری از تهران خارج شده و به شهرستان رفته است، نقشه سرقت کشیدم.
وی ادامه داد: آن شب مهمان خانه برادرم که در همسایگی مقتول زندگی می‌کرد، شدم. آخر شب برای اجرای نقشه سرقت وارد عمل شدم اما فکر نمی‌کردم زن جوان بیدار شود و من ناچار شوم جانش را بگیرم. نقشه من سرقت بود اما به جنایت منجر شد. درواقع مقتول بیدار شد و بیدارشدن او به قیمت جان او و قاتل‌شدن من تمام شد.

قصاص
متهم پس از اقرار به جنایت با انگیزه سرقت، روانه زندان شد و پس از مدتی پای میز محاکمه رفت. مرد جنایتکار با حکم دادگاه به قصاص محکوم شد و با قطعی شدن رای، شمارش معکوس برای قصاص وی شروع شد. اما مادر مقتول که یکی از اولیای دم بود جانش را از دست داد. از سوی دیگر فرزندان این زن (مادر مقتول) و دختر مقتول نیز که اولیای دم محسوب می‌شوند، پیگیر پرونده و اجرای حکم قصاص قاتل نشدند. از آن زمان بیش از 30سال می‌گذرد و مرد محکوم به قصاص در آستانه 57سالگی است. او 31سال است که زندگی اش پشت میله‌های زندان گذشته و از این بلاتکلیفی خسته شده است. به همین دلیل چند روز قبل نامه‌ای در زندان نوشت و از مسئولان قضایی خواست هرچه زودتر تکلیفش را مشخص کنند؛ یا قصاص شود یا اولیای دم گذشت کنند یا از زندان آزاد شود.
پس از درخواست این مرد درزندان، دادیار شعبه اول اجرای احکام دادسرای جنایی، نامه درخواست او را به دادگاه کیفری فرستاده تا در این پرونده، قضات دادگاه تعیین تکلیف کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید