• یکشنبه 7 مرداد 1403
  • الأحَد 21 محرم 1446
  • 2024 Jul 28
یکشنبه 7 مرداد 1403
کد مطلب : 231130
+
-

افتتاحیه خیس

مراسم چنگی به دل نزد و حتی صدای خیلی‌ها را درآورد

افتتاحیه خیس

  افتتاحیه المپیک پاریس استثنائا در مکانی خارج از ورزشگاه و در حاشیه رودخانه سن برگزار شد و حاشیه‌های زیادی به همراه داشت. بارندگی به‌قدری شدید بود که بیشتر مهمانان ازجمله رئیس فیفا، شاهزاده موناکو و پادشاه اسپانیا و... مجبور شدند خودشان را با کاور پلاستیکی بپوشانند. رژه تیم‌ها هم دستمایه شوخی‌های زیادی شد.
  از همه عجیب‌تر حمل مشعل المپیک توسط اسنوپ داگ، خواننده آمریکایی بود؛ کسی که شهرت فراوانی در استعمال مواد‌مخدر دارد. او مشعل را از زین‌الدین زیدان اسطوره‌ای تحویل گرفت و این زیدان بود که خیلی تشویق شد.
  علاوه بر نورپردازی خاص برج ایفل، بخش‌هایی از تاریخ و فرهنگ شهر در طول مراسم مورد قدردانی قرار گرفت؛ از جمله اجرای گروه گوجیرا با پنجره‌های پر از ماری آنتوانت‌های (آخرین ملکه فرانسه) بی‌سر با نور پس‌زمینه به رنگ قرمز و راهپیمایی نمایشی یک گروه مد که از روی رودخانه عبور کرد.
  آواز سنتی «تصورکن» جان لنون با یک پیانو در حال سوختن روی صحنه شناور در رود سن همراه شد.
  در این رژه 6کیلومتری حدود 320هزار تماشاگر ‌توانستند مراسم را از نزدیک ببینند.
  یک بالون هوای گرم هم به هوا برخاست که یادآور نخستین پرواز بالن هوای گرم در فرانسه در سال1783 بود.
  باران باعث شد اجراکنندگان مراسم گاهی روی صحنه سُر بخورند.
  برخی اجراها اما صدای همه را درآورد؛ ازجمله اجرایی که شبیه تابلوی شام آخر بود و به تمسخر آن رویداد تاریخی می‌پرداخت. حضور پررنگ بعضی از گروه‌های اجتماعی هم خیلی توی ذوق می‌زد؛ گویی مراسم افتتاحیه را به‌طور کنترات به شبکه تولید و پخش سریال «نتفلیکس» سپرده باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید