• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 6 مرداد 1403
کد مطلب : 231075
+
-

بازگشت «اخراجی‌ها»

مسعود ده‌نمکی چهارمین فیلم از سری پرفروش «اخراجی‌ها» را جلوی دوربین خواهد برد

گزارش
بازگشت «اخراجی‌ها»

شهاب مهدوی-روزنامه‌نگار

مسعود ده‌نمکی باز هم سراغ «اخراجی‌ها» می‌رود. این قسمت چهارم اخراجی‌هاست؛ سه‌گانه‌ای که ده‌نمکی در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد کارگردانی کرد و حالا قرار است فیلم چهارمش هم ساخته شود. صحبت از «اخراجی‌های صفر» و «اخراجی‌های۴» است. اگر «اخراجی‌های صفر» ساخته شود، مجید سوزوکی و بایرام لودر و بیژن را پیش از ماجرای حضور در جبهه و احتمالا در روزهای پیروزی انقلاب خواهیم دید و اگر «اخراجی‌های4» ساخته شود، شخصیت‌ها در حال و هوایی معاصر قرار خواهند گرفت.

اخراجی‌های صفر یا اخراجی‌های4؟
چندی پیش، اکبر عبدی با حضور در برنامه «شب‌خوش» و در گفت‌وگو با مهران غفوریان گفته بود که قرار است «اخراجی‌های صفر» که قبل از فصل اول این فیلم را روایت می‌کند، ساخته شود. به این ترتیب، ماجرا باید قبل از حضور مجید سوزوکی و بچه‌محل‌هایش در جبهه رخ دهد.
فیلم «اخراجی‌ها» سال۱۳۸۵ ساخته شد و با گذشت ۱۸سال، برخی بازیگران در دسترس نیستند و برخی هم با افزایش سن و سال تغییرات قابل‌توجهی کرده‌اند که شاید نشود با چهره‌پردازی هم آن را جبران کرد. این در حالی است که ابوالفضل‌ همراه (بازیگر قسمت های قبلی اخراجی ها) با اعلام این خبر که فیلمنامه «اخراجی‌های4» نوشته شده است درباره ساخت نسخه جدید این فیلم سینمایی‌گفته است: با مسعود ده‌نمکی، کارگردان و نویسنده این فیلم که صحبت کردم، به من گفت اگر خدا بخواهد، امسال «اخراجی‌های4» را شروع می‌کنیم.‌

مفهوم موفقیت با «اخراجی‌ها»
واقعیت این است که مفهوم موفقیت سینمایی برای مسعود ده‌نمکی بیش از هر چیز با سری «اخراجی‌ها» معنا می‌یابد، به‌خصوص «اخراجی‌های1 و 2» که دومی یکی از ۱۰فیلم پرتماشاگر سینمای پس از انقلاب نیز هست و «اخراجی‌های1» هم اگر قاچاق نشده بود، می‌توانست به فهرست پربیننده‌ترین فیلم‌های سینمای ایران راه یابد. ده‌نمکی پس از «اخراجی‌ها» فقط با «رسوایی» طعم موفقیت در گیشه را چشید و دیگر فیلم‌هایش نه موجی آفریدند و نه به موفقیت فوق‌العاده‌ای در گیشه رسیدند. ده‌نمکی در این سال‌ها چند سریال هم ساخته است که آنها هم توفیق قابل‌توجهی نداشته‌اند.

بازگشت به «اخراجی‌ها» پس از ۱۳سال می‌تواند حکم بازگشت به برندی محبوب و امتحان پس‌داده را داشته باشد؛ فرصتی برای تجدید موفقیت‌های دهه80 که با مجید سوزوکی، بایرام لودر و بیژن و حاجی گرینوف به‌ دست آمد.

این خبر را به اشتراک بگذارید