• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 6 مرداد 1403
کد مطلب : 231010
+
-

المپیک پرحاشیه

قبل از افتتاح بازی‌ها، چند اتفاق و اعتراض، پاریسی‌ها را غافلگیر کرد

بازی‌های المپیک هنوز شروع نشده، صدای عده‌ای را درآورده است. حجم اخبار مربوط به اتفاقات پیش‌بینی‌نشده به‌حدی است که ناظران را به تعجب واداشته.

یک آشپز روس که 14سال در فرانسه زندگی کرده، به ظن توطئه با یک قدرت خارجی برای انجام اقدامات بی‌ثبات‌کننده در جریان بازی‌های المپیک پاریس دستگیر شد. این مرد 40ساله در آپارتمانش در مرکز پاریس به دام افتاد و موقع‌ دستگیری سندی مربوط به یک واحد نخبه نیروهای ویژه روسیه در آپارتمان او پیدا شد.

شرکت راه‌آهن فرانسه خبر داد که 3مسیر قطار سریع‌السیر این کشور به‌دست افراد ناشناس و به‌صورت عمدی با مواد آتش‌زا تخریب شده و همزمان با آغاز رسمی المپیک، اختلال گسترده‌ای در حرکت قطارها به‌وجود آورده است.

در بازی بین تیم‌های فوتبال مراکش با آرژانتین، هواداران مراکشی به زمین هجوم بردند. درحالی‌که بازی 2 بر یک به سود تیم آفریقایی پیش می‌رفت، تیم حریف، دقیقه105 به گل تساوی رسید. هواداران به زمین آمدند و پیش پای بازیکنان آرژانتین ترقه ترکاندند. مسابقه با دستور داور بیش از یک ساعت‌و‌نیم متوقف شد. با آرام‌شدن اوضاع، 2تیم گرم کردند و به زمین برگشتند تا 3دقیقه دیگر هم به بازی ادامه دهند. در این دقایق، تیم کمک‌داوران ویدئویی اعلام کردند که گل تساوی آرژانتین در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است. داور هم این تصمیم را تأیید کرد و درنهایت بازی با همان نتیجه 2 بر یک به سود مراکش به پایان رسید.

یک اتفاق جالب هم افتاد. پابلو سیمونت، ملی‌پوش هندبال آرژانتین، 2روز پیش از افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس، از ماریا کامپوی که عضو تیم ملی هاکی زنان آرژانتین است، خواستگاری کرد.

 مراسم افتتاحیه هم دیشب در فضای باز و در رودخانه سن برگزار شد، درحالی‌که باران شدیدی می‌بارید و برگزاری مراسم را سخت کرده بود.

 هکرها اطلاعات شخصی برخی ورزشکاران را منتشر کرده‌اند که ممکن است امنیت آنها را به خطر بیندازد.

وضعیت رستوران‌ها و کیفیت غذای دهکده المپیک پاریس، چندان مطلوب نیست. اوضاع به‌حدی وخیم است که اعضای کاروان بریتانیا، تصمیم گرفت غذا را درمکانی خارج از دهکده صرف کند. برخی غذاها مثل تخم‌مرغ، مرغ و کربوهیدرات‌های خاص خیلی کم است.

 سرقت از بازیکنان تیم ملی فوتبال آرژانتین هم یکی از این اتفاقات خاص است. خاویر ماسچرانو، سرمربی این تیم در این‌باره گفت: «بزرگ‌ترین سیرک تمام عمرم را در المپیک۲۰۲۴ دیدم. دیروز به محل سکونت ما دستبرد زدند و وسایل آلمیدا دزدیده شده است. از ما می‌خواهند برای هر چیزی کارت شناسایی نشان دهیم اما بعد اجازه می‌دهند چنین اتفاقاتی بیفتد.»

در چند روز گذشته ورزشکاران به کیفیت تخت‌ها معترض بوده‌اند اما اتفاق جالب وقتی افتاد که لاشا تالاخادزه وارد اتاقش شد. این وزنه‌بردار فوق‌سنگین گرجستانی که شانس اول مدال طلای پاریس است، روی تخت جا نشد و کمیته برگزاری مجبور شد 2تخت را کنار هم قرار بدهد تا مناسب تاخادزه باشد و وزن او را تحمل کند.

در بازی مراکش و آرژانتین یک اتفاق تاریخی رخ داد و آن گلزنی پسر کوچک دیگو سیمئونه بود. جولیانو سیمئونه، پسر کوچک‌تر دیه‌گو سیمئونه دقیقه۶۷ گل نخست آرژانتین را زد. این در حالی بود که ۲۸سال و ۴روز پیش سیمئونه پدر در المپیک۱۹۹۶ آتلانتا موفق شده بود برای آلبی‌سلسته گل بزند. به این ترتیب سیمئونه‌ها به نخستین پدر و پسری تبدیل شدند که برای آرژانتین در بازی‌های المپیک گل می‌زنند. جووانی، پسر بزرگ‌تر دیه‌گو هم در المپیک۲۰۱۶ ریو، عضو تیم ملی کشورش بود اما موفق به باز کردن دروازه حریفان نشد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید