• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
شنبه 6 مرداد 1403
کد مطلب : 231008
+
-

مبینا فلاح نخستین تیرانداز ایرانی است که مرحله دوم مسابقات تیروکمان المپیک را تجربه می‌کند

معجزه تمرین

معجزه تمرین

گفته بود تمرین معجزه می‌کند و معجزه هم کرد. مبینا فلاح نخستین ورزشکار ایرانی بود که در بازی‌های المپیک2024 پاریس مسابقه داد و این رقابت او تاریخ جدیدی در ورزش ایران نوشت. فلاح که تنها نماینده تیروکمان ایران در بازی‌های پاریس است، نخستین تیراندازی است که مرحله دوم بازی‌های المپیک را تجربه می‌کند. فلاح در مسابقات مرحله مقدماتی و تعیین جایگاه، در بین 64تیرانداز المپیکی، در جایگاه بیست‌وهشتم قرار گرفت، جایگاهی که او را به مرحله دوم رقابت‌ها برد. فلاح در حالی از 72تیر پرتابی به 652امتیاز رسید که نفر اول 694امتیاز داشت. این امتیازات را لیم سی‌هون از کره‌جنوبی به‌دست آورد.

فلاح که پیش از المپیک رکورد ایران را شکست، وعده حضور در مرحله دوم بازی‌ها را داده و گفته بود: «از ساعت شش‌ونیم صبح تا 11شب و روزی 14 تا 15 ساعت تمرین می‌کنم. همیشه می‌گویند تمرین معجزه می‌کند و من هم امیدوارم معجزه تمرینات را در مسابقات ببینم.» فلاح معجزه را دید اما اشک‌هایی که بعد از مسابقه ریخت، نشان می‌داد که خیلی راضی نیست. مهسا بدخشان، مربی او دلیل این گریه‌ها را توضیح داد: «فلاح انتظار بیشتری از خودش داشت و تصور می‌کرد جایگاه بهتری را به‌دست می‌آورد اما به‌دلیل استرس زیاد نتوانست به این مهم برسد و به‌خاطر همین ناراحت بود. اگر او استرس نداشت، 10رده بالاتر قرار می‌گرفت.»
فلاح در بین تیراندازان ایرانی که در المپیک حاضر بودند، بهترین نتیجه را گرفته است. پیش از این میلاد وزیری با رسیدن به رده 39 و زهرا نعمتی با قرار گرفتن در جایگاه 49 بهترین عملکرد را داشتند. فلاح روز سه‌شنبه‌ این هفته باید با نگویت از ویتنام رقابت کند. نگویت در مرحله مقدماتی در رده سی‌وهفتم قرار گرفت و فاصله دو ورزشکار این امید را می‌دهد که فلاح به یک پیروزی دیگر برسد.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید