• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 3 مرداد 1403
کد مطلب : 230835
+
-

رونمایی از تور مجازی ۳۶۰ درجه گردشگری ری

تورمجازی نمای ۳۶۰ درجه گردشگری ری با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری قبله تهران و ترویج فرهنگ شناسایی مکان‌های تاریخی- مذهبی رونمایی شد.
فازنخست این تور که درقالب یک نرم‌افزار طراحی شده است از آذرماه سال گذشته ازسوی شهرداری منطقه ۲وحمایت ستاد گردشگری شهرداری تهران درحال تدوین بوده است وفازنخست آن در نوروز ۱۴۰۳ با استفاده کاربردی از آن در مراکز اطلاع‌رسانی و ایستگاه‌های گردشگری و نیز کانون‌های گردشگری محله‌ها به بهره‌برداری رسید.
درفاز نخست بهره‌برداری از این نرم‌افزار، بیش از هزار شات عکاسی زمینی وهوایی از۱۱ مکان تاریخی و
۷ مکان مذهبی ری به همراه اطلاعات و واقعیت مجموعه به صورت متن و ویدئوهای کوتاه آماده شده است که با عینک‌های VR و ازطریق لینک  
http://3dpano.ir/vrt/  در اختیار گردشگران وعلاقه‌مندان قرار
گرفته است.
همچنین در فاز دوم این طرح، ازباقی مکان‌های تاریخی و مذهبی و شخصیت‌های برجسته که در ری تدفین شده‌اند عکس گرفته خواهد شد‌ که حدود ۳ هزار شات عکاسی پیش بینی شده و روی تمام موقعیت‌ها گوینده به زبان فارسی، انگلیسی، عربی و آلمانی اطلاعات خواهد داد.
این نرم‌افزار از اردیبهشت به بهره برداری رسیده است و شهروندان  و گردشگران داخلی و خارجی می‌توانند با مراجعه به آدرس http://3dpano.ir/vrt/ با نصب آن از امکانات و خدمات ارائه شده در این نرم‌افزار استفاده کنند.
اجرای این پروژه یکی ازاقدامات ستاد گردشگری شهرداری تهران در راستای افزایش اطلاع‌رسانی و دسترسی شهروندان به موضوعات گردشگری است. پیش‌بینی می‌شود استفاده از چنین نرم‌افزاری بتواند ضمن کاهش هزینه و زمان برای حضور در اماکن گردشگری به تجربه‌نگاری بازدید گردشگران از آثار گردشگری نیز کمک شایانی کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید