• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 2 مرداد 1403
کد مطلب : 230695
+
-

اعتراض به گرانی شدید بلیت هواپیما

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران: هر نفرساعت پرواز در جهان 30دلار است و در ایران 100دلار

گرانفروشی بلیت پروازهای داخلی از سوی برخی ایرلاین‌ها و خطوط هواپیمایی و همچنین روی‌آوردن ایرلاین‌ها به باشگاه‌داری در فوتبال و هتلداری و... موجب اعتراض شدید رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران شد.
حرمت‌الله رفیعی، صبح دیروز در نشست با خبرنگاران با اعتراض به رفتار برخی ایرلاین‌ها و دفاتر هواپیمایی در گران‌کردن بلیت پرواز که منجر به افزایش هزینه سفر در کشور شده است، اعلام کرد: ایرلاین‌های متخلف مسیر برخورد با گرانفروشی بلیت هواپیما را منحرف کرده‌اند.
به گزارش روابط‌عمومی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، رفیعی گفت: در جلسه‌با نمایندگان مجلس که مدیران ایرلاین‌ها هم حضور داشتند، آنها مدعی شدند با گران‌شدن دلار بلیت پرواز گران می‌شود؛ همان‌جا اعلام کردیم ایرلاین‌ها دروغ می‌گویند و تأثیر گران‌شدن دلار بر بلیت پرواز 10تا 15درصد است، نه 50 تا 100درصد.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با تأکید بر اینکه چین و روسیه با آن وسعت تنها چند ایرلاین دارند و تعداد ایرلاین‌های ایران بسیار بیشتر است، افزود: اگر آنطور که مدیران برخی ایرلاین‌ها ادعا می‌کنند، صنعت هوانوردی زیان‌ده است پس چرا اینقدر متقاضی ایجاد خطوط هواپیمایی در کشور وجود دارد؟
او گفت: در جهان به ازای هر نفرساعت پرواز باید 30دلار از مسافر گرفته شود؛ اما این رقم در ایران 100دلار است و بعد هم ایرلاین‌ها می‌گویند زیان‌ده‌اند؛ اگر زیان‌ده‌اند پس چگونه برخی از آنها سالانه چندهزار میلیارد تومان درآمد دارند؟
رفیعی با اشاره به موضوع آزادسازی قیمت بلیت پرواز و دخالت ایرلاین‌ها در اجرانشدن برخی قوانین بین‌المللی پروازی در ایران گفت: آزادسازی بلیت هواپیما به‌معنای آن است که دولت و ایرلاین‌ها از دخالت در تعیین نرخ بلیت هواپیما خودداری کنند؛ اما آیا این اتفاق افتاده است؟ ایرلاین‌ها سوخت را لیتری 600تومان از بیت‌المال می‌گیرند، درحالی‌که نرخ یک آب معدنی کوچک در کشور 5هزار تومان است بعد هم اقدام به گران‌کردن بلیت پرواز می‌کنند؛ یعنی جیب مردم را خالی می‌کنند و به‌خودشان خدمات می‌دهند.
او افزود: با آزادسازی، نرخ بلیت پرواز ارزان نشد و همین امروز بلیت رفت‌وبرگشت به مشهد 8 تا 9میلیون تومان هزینه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید