• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 31 تیر 1403
کد مطلب : 230491
+
-

عاملان قتل دراویش سقز دستگیر شدند

داخلی
عاملان قتل دراویش سقز دستگیر شدند

چند روز پس از جنایت هولناک در سقز که در جریان آن 3نفر از دراویش به قتل رسیدند، در شرایطی که یکی از عاملان جنایت در درگیری با مأموران از پا درآمده بود، 2متهم دیگر پس از چند روز فرار دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، این جنایت بامداد روز 28تیرماه امسال در یکی از خانقاه‌های شهر سقز واقع در استان کردستان اتفاق افتاد و در جریان آن یکی از دراویش مشهور به نام شیخ آزاد شهابی و 2نفر از مریدانش با شلیک گلوله به قتل رسیدند. دقایقی بعد از این حادثه بود که با حضور پلیس و نیروهای امنیتی در محل حادثه تحقیقات آغاز شد. محل وقوع حادثه مجهز به دوربین مداربسته بود و بازبینی تصاویر ضبط‌شده نخستین سرنخ را در اختیار مأموران قرار داد. این تصاویر نشان می‌داد که 3مرد که مقابل خانقاه رفته بودند، بعد از دقایقی کلت‌های کمری را که زیر لباسشان مخفی کرده بودند بیرون کشیدند و به داخل خانقاه یورش بردند. آنها بعد از تیراندازی به‌سوی شیخ آزاد و 2نفر دیگر با عجله از آنجا خارج شدند و پا به فرار گذاشتند.
مأموران بعد از بازبینی این تصاویر موفق به شناسایی 3مهاجم شدند و تلاش‌ها برای دستگیری آنها کلید خورد. آنها کمی بعد به اطلاعاتی دست پیدا کردند که نشان می‌داد عامل اصلی این جنایت به بانه گریخته و در آنجا مخفی شده است. در این شرایط مخفیگاه متهم محاصره شد و مأموران قصد داشتند دستگیرش کنند که در جریان درگیری مسلحانه بین مأموران و مرد مسلح او هدف گلوله قرار گرفت و از پا درآمد.
با وجود کشته شدن این مرد اما 2همدست او همچنان فراری بودند و تلاش‌ها برای دستگیری آنها ادامه داشت. عصر روز جمعه نیروهای سپاه شهرستان مرزی بانه به سرنخ‌هایی درباره 2مرد تحت تعقیب دست پیدا کردند و در نهایت در عملیاتی غافلگیرانه موفق شدند هر دونفر را دستگیر کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید