• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 دی 1396
کد مطلب : 2303
+
-

پیام شهردار به جشنواره تئاتر شهر

نمایش، پیوندی عمیق با زندگی دارد

شهردار تهران در پیامی به مناسبت برگزاری ششمین جشنواره تئاتر شهر، پیوند روح زندگی و انسان را با بهره‌گیری از ابزار هنر، رسالت سنگین این جشنواره که بزرگ‌ترین رویداد تئاتری شهرداری تهران به شمار می‌رود، دانست. 

محمدعلی نجفی در این پیام نوشته است: «شهرها در گذر زمان، چهره عوض می‌کنند؛ بناهای فرسوده فرومی‌ریزند و بناهای نو به جای آنها می‌نشینند، گذرگاهی کم‌رهگذر بدل به بزرگراهی پرتردد می‌شود، کاربری بسیاری از فضاها تغییر می‌یابد و مدام بر تعداد مراکز تجاری، فرهنگی و تفریحی افزوده می‌شود. اما اینها همه روبنای شهر است و در لایه‌های زیرین آن، متن مهم همیشگی یعنی «زندگی»‌ جاری است. اساساً «زندگی» و «انسان‌ها» هستند که به شهرها هویت و معنا می‌دهند وگرنه شهر، بدون ساکنان و حاضرانش، مفهوم خود را از دست می‌دهد. ما ایرانیان این سعادت و فرصت را داریم که از 2سرچشمه جوشان بنوشیم و مسیر زندگانی، حتی در شهری به وسعت «تهران» را، بر خود هموار‌سازیم: رهنمودهای بی‌بدیل اسلامی و فرهنگ و هنر غنی ایرانی.» 

شهردار تهران در بخش دیگری از پیامش تأکید کرد:  «نمایش» از ارج و قربی بسیار والا برخوردار است؛ چرا که از یک سو پیوندی عمیق با زندگی دارد و از سوی دیگر، همواره حامل پیام‌هایی روشن و تأثیرگذار بوده است. از همین روست که «جشنواره تئاتر شهر» به‌عنوان جشنواره تخصصی تئاتر در «شهرداری تهران»، رسالتی سنگین بر دوش خود دارد و باید میان روح شهر و هنر نمایش، پیوندی مستحکم‌تر برقرار کند و اکنون نیز که در ششمین گام خود، به نیکی «تکریم زندگی» را به‌عنوان شعار و پیام خود برگزیده، رسالت مهم‌تری را بر عهده دارد. در خاتمه این مجال، از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره و از هنرمندانی که با ششمین جشنواره تئاتر شهر همراه و همدل شدند صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم و توفیق بیشتر آنها را خواهانم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید