• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 28 تیر 1403
کد مطلب : 230206
+
-

یاغی‌ترین یاغی

چرا هنوز انتقال هاشمی‌نسب به استقلال، بسیار بزرگ‌تر از جابه‌جایی بازیکنانی مثل رامین رضاییان است؟

یاغی‌ترین یاغی

بهروز رسایلی

  انصافا حضور رامین رضاییان در استقلال، انتقال پرسروصدایی بود، حاشیه‌های فراوانی داشت و حتما در طول فصل و شاید بعد از آن هم شاهد تبعات این داستان خواهیم بود. با این انتقال، بالاخره بعد از سال‌ها یک یاغی جنجالی در فوتبال ایران دیده شد اما اینکه برخی جذب رامین توسط استقلال را با آبی‌پوش‌شدن مهدی هاشمی‌نسب مقایسه می‌کنند، چندان منطقی و واقعی به‌نظر نمی‌رسد. هنوز هم آن انتقال در تابستان سال1379 از هر جهت منحصر‌به‌فرد است و به دلایل مختلف، با نمونه‌های بعد از آن قابل مقایسه نیست. بیایید چند مورد از این تفاوت‌ها را مرور کنیم.

   انتقال مستقیم
مورد خاص رامین رضاییان اینطوری بود که او از سپاهان به استقلال آمد و به‌خاطر پیشینه پرسپولیسی‌اش خبرساز شد اما همه می‌دانند که انتقال هاشمی‌نسب مستقیم بود. از این نظر پرونده او را می‌توان با علیرضا نیکبخت‌واحدی یا علی انصاریان مقایسه کرد اما باز هم داستان هاشمی‌نسب برگ برنده‌های بیشتری دارد.

   در اوج محبوبیت
حتی در همین تابستان هم که بعضا بحث احتمال حضور رامین رضاییان در پرسپولیس مطرح می‌شد، موضع همه هواداران یکسان نبود و چه‌بسا خیلی از آنها به‌خاطر حاشیه‌هایی که قبلا این بازیکن ساخته بود، راضی به حضور دوباره‌اش در جمع سرخپوشان نبودند. با این حال، هاشمی‌نسب در اوج محبوبیت استقلالی شد. او علاوه بر اینکه در خط دفاعی عملکرد خوبی داشت، از شم گلزنی بالایی هم برخوردار بود و آخرین فصل حضورش در پرسپولیس 9گل به ثمر رساند. معلوم نیست اگر هاشمی‌نسب به دوران حضورش در پرسپولیس ادامه می‌داد، امروز چه جایگاهی بین هواداران داشت و با کدام اسطوره‌های باشگاه مقایسه می‌شد.

   قاتل رقیب
البته که رامین رضاییان هم در دربی معروف 4بر 2، سابقه گلزنی به استقلال با پیراهن پرسپولیس را دارد اما او در لباس سرخ‌ها همان یک برد را مقابل حریف سنتی تجربه کرد. این در حالی است که مهدی هاشمی‌نسب با پیراهن پرسپولیس 4بار به استقلال گل زد و از این تعداد، پرسپولیس در 3دیدار برنده شد. در حقیقت علی فتح‌الله‌زاده و سایر مدیران استقلال، در میانه خوشبختی‌های پرسپولیس، پرنده شانس این تیم را صید کردند که همین مسئله هم اهمیت آن انتقال را دوچندان می‌‎کرد.

   وداع با قهرمانی
مهدی هاشمی‌نسب بلافاصله بعد از قهرمانی با پرسپولیس در لیگ به استقلال رفت که باز هم این موضوع اهمیت داستان را مضاعف می‌کرد. او 2فصل آخر با قرمزها قهرمان لیگ شد و در فصل پایانی طعم دبل را هم چشید اما خب داستان رضاییان کاملا فرق دارد. این بازیکن نه با پرسپولیس و نه با هیچ تیم دیگری قهرمان لیگ نشده و تنها همین جام‌حذفی اخیر با سپاهان را در کارنامه دارد.

   در انتظار رویارویی
در نهایت باید به این نکته نیز اشاره کرد که کیفیت کار هاشمی‌نسب در بازی رودررو هم جذابیت آن انتقال را افزایش داد. هاشمی‌نسب روز 9دی سال1379 در نخستین تقابلش با پرسپولیس، در دیگ جوشان آزادی موفق شد گل بزند و حتی شادی اغراق‌آمیزش هم تا مدت‌ها خبرساز شد. همه این موارد در کنار هم، مجموعه‌ای درست کرد که باعث شد انتقال هاشمی‌نسب حتی تا 2دهه بعد هم تنش و جنجال به همراه داشته باشد. بر همین اساس، کیفیت حضور رامین رضاییان مقابل پرسپولیس و حواشی آن هم می‌تواند حساسیت‌های این انتقال را افزایش بدهد یا از آن بکاهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید