• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 27 تیر 1403
کد مطلب : 230114
+
-

صالح‌تر از حردانی

معاوضه رضاییان و حردانی قطعا به سود استقلال است چون رامین در فصل گذشته عملکرد بهتری نسبت به حردانی داشته اما جالب این است که مدافع راست برتر لیگ هیچ‌یک از این 2‌نفر نبوده‌اند

صالح‌تر از حردانی

استقلال در یک انتقال جنجالی رامین رضاییان را به خدمت گرفته و صحبت از این است که سپاهان برای جانشینی این بازیکن در دفاع راست به‌دنبال صالح حردانی است. اگر این انتقال انجام شود، در واقع 2تیم استقلال و سپاهان مدافعان راست خودشان را معاوضه کرده‌اند، بنابراین شاید مقایسه عملکرد این 2نفر در طول فصل گذشته خالی از لطف نباشد؛ عملکردی که در نهایت معدل 7.35 را برای رامین رضاییان و 7.16 را برای صالح حردانی به ارمغان آورد. براساس نمرات سایت متریکا، رامین دومین مدافع راست برتر لیگ در فصل گذشته بود و حردانی هم رتبه سوم را به‌خودش اختصاص داد. این 2نفر پشت سر دانیال اسماعیلی‌فر قرار گرفتند که با نمره 7.37 بهترین مدافع راست لیگ در فصل گذشته لقب گرفت.

   ردپای رامین روی 13گل
رامین رضاییان فصل گذشته در 27بازی از 30بازی لیگ برتر برای سپاهان بازی کرد. او در 25مسابقه فیکس بود و در 2بازی هم به‌عنوان یار جانشین به زمین رفت. طی 2212دقیقه حضور رامین در ترکیب سپاهان، حاصل کار او زدن 7گل و ارسال 6پاس‌گل برای هم‌تیمی‌ها بود که از این لحاظ او را در صدر مدافعان راست لیگ گذشته قرار می‌دهد. در واقع هیچ مدافع راستی در طول لیگ بیست‌وسوم به اندازه رامین روی گل‌های تیمش تأثیرگذاری نداشت؛ حتی دانیال که فقط 2گل زد و جمعا روی 7گل مؤثر بود اما به‌دلیل برتری در آیتم‌های دیگر به رتبه اول رسید. به هر حال رامین با نمره 7.35 هم ‌بین مدافعان راست لیگ دوم شد و هم ‌بین بازیکنان سپاهان در فصل گذشته. او بعد از شهریار مغانلو دومین بازیکن برتر تیمش بود.

   قسم‌خورده پاس گل ندهد!
شاید باور نکنید اما صالح حردانی در تمام فصل گذشته حتی یک پاس‌گل هم برای استقلال نداده است! مدافعی که در نخستین سال استقلالی‌شدنش پاس‌گل بسیار مهم دربی را برای رودی ژستد فرستاد امسال اصلا یک پاس‌گل هم نداد و تعداد گل‌هایش هم فقط یک گل بود که در همان هفته اول مقابل نفت آبادان به ثمر رسید. اما ظاهرا تخصص صالح که نزدیکانش او را سعادت صدا می‌کنند، چیزی فراتر از گل و پاس‌گل است، چون او با همین آمار هم به معدل 7.16 رسید و رتبه بدی در میان مدافعان راست لیگ نداشت. صالح که 21بازی فیکس بود و 1920دقیقه بازی کرد با این نمره ‌بین استقلالی‌ها رتبه دهم را داشت و در واقع دهمین بازیکن برتر آبی‌ها در فصل گذشته شد. اما در جمع همه بازیکنان لیگ رتبه41 را به دست آورد و ‌بین مدافعان راست هم غیر از دانیال و رامین کسی را بالاتر از خودش ندید. ظاهرا جمع‌بندی این است که استقلالی‌ها از این انتقال سود زیادی برده‌اند اما باید دید عملکرد این دو مدافع در طول لیگ هم این نظریه را تأیید می‌کند یا نه.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید