• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 27 تیر 1403
کد مطلب : 230075
+
-

تفاوت دوچرخه اصلی و فیک

دوچرخه‌های اصلی معمولا توسط شرکت‌های سازنده یا وارد‌کننده معتبر در بازار ارائه می‌شوند، این دوچرخه‌ها دارای خدمات پس از فروش هستند و اگر بعد از خرید دچار عیب و ایراد شوند می‌توان آنها را مرجوع یا تعویض کرد، اما دوچرخه‌های فیک ساخت برند خاصی نیستند و بیشتر توسط شرکت‌های وارداتی غیرمعتبر تهیه شده‌اند. این دوچرخه‌ها علاوه بر کیفیت پایین قطعات، هیچ‌گونه خدمات پس از فروشی نیز ندارند.

تفاوت دوچرخه‌های فیک و اصلی به‌لحاظ سواری
کیفیت سواری، رنگ، جنس تنه، قطعات حتی سیم‌ترمز در دوچرخه‌های اصلی نسبت به دوچرخه‌های غیربرند بسیار متفاوت است؛ در بعضی مواقع پیش آمده که دوچرخه‌های فیک حتی یک هفته هم کارکرد نداشته‌اند و خیلی زود و بعد از مدت کوتاهی استفاده دچار خرابی اساسی شده‌اند؛ مثلا ترک برداشتن تنه یا طوقه‌ها بیشترین ایراد در این نوع دوچرخه‌ها هستند.

دوچرخه‌ برند بخریم یا نخریم؟
بهتر است بگوییم دوچرخه‌ را از شرکت‌ها یا فروشگاه‌هایی بخریم که تولیدات آنها در بازار شناخته شده باشد و به‌اصطلاح امتحان خود را پس داده باشند؛ در غیراین صورت ممکن است خریدار با مشکل و دردسر مواجه شود و کار به شکایت کشیده شود.

از فروشنده دوچرخه قلابی چگونه شکایت کنیم؟
بعضی افراد دوچرخه‌هایی می‌خرند که قیمت پایین‌تری دارند و درواقع بدون داشتن شناخت کافی و تنها با دیدن شکل ظاهری دوچرخه‌ آن را خریداری می‌کنند، اما بعد از چند روز استفاده تازه متوجه می‌شوند که دوچرخه‌ای که خریده‌اند دارای مشکل بوده و خراب شده است؛ مثلا زنجیر سرجای خود نمی‌ماند یا اینکه لاستیک روی دوچرخه‌ تاریخ‌گذشته است و فاسد شده که بعد از چند روز دارای ترک‌های بزرگ و کوچک و پارگی می‌شود.
معمولا سازندگان، واردکنندگان و فروشندگان این نوع دوچرخه‌ها هیچ‌گاه بعد از فروش پاسخگوی مشکلات ایجادشده نیستند و هیچ خدماتی در اینگونه موارد ارائه نمی‌دهند؛ بنابراین خریدار و فروشنده با یکدیگر وارد دعوا می‌شوند.
در این مواقع باید از طریق اتحادیه فروشندگان دوچرخه، از فروشنده شکایت کرد. بعد از طرح شکایت فروشنده به اتحادیه فراخوانده می‌شود تا به مسئله رسیدگی شود؛ البته بیشتر این شکایت‌ها با ریش‌سفیدی به مصالحه می‌انجامد. اگر این اتفاق صورت نگیرد باید به مراجع قانونی در قوه قضاییه مراجعه شود که خود آن هم یک پروسه‌طولانی خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید