• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 24 تیر 1403
کد مطلب : 230055
+
-

جزئیات مرگ بوکسور نوجوان در راند آخر

داخلی
جزئیات مرگ بوکسور نوجوان در راند آخر

بوکسور 17ساله ملایری که در آخرین مسابقه‌اش بدحال شده و به کما رفته بود، بعد از 6 روز جدال با مرگ، جانش را از دست داد.
به گزارش همشهری، 17تیرماه در فینال مسابقات انتخابی بوکس همدان، یاسین موسی‌خانی، بوکسور 17ساله ملایری وارد رینگ شد تا با حریفش پیکار کند؛ پیکاری که بعد از چند دقیقه به پایان رسید و در راند آخر وقتی داور دست حریف را به علامت قهرمانی بالا برد، یاسین بین تشویق تماشاچیان بر زمین افتاد و از حال رفت.
به ‌دنبال این حادثه، بوکسور نوجوان بلافاصله به بیمارستان منتقل و معلوم شد که دچار ضربه مغزی شده است؛ پس تحت عمل جراحی قرار گرفت، ولی پس از آن به کما رفت.
علیرضا صفی‌زاده، مدیر روابط ‌عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در گفت‌وگو با همشهری گفت: این اتفاق در راند آخر و فینال مسابقات رخ داد. زمانی که داور، دست حریف یاسین موسی‌خانی را به‌عنوان مسابقات بالا برد. آن بازی 10بر 9به نفع حریف پایان یافته و یاسین همه تلاشش را انجام داده بود، اما ناگهان روی زمین افتاد و از حال رفت.
او افزود: بعد از اینکه یاسین نقش بر زمین شد، بلافاصله با اورژانس تماس گرفته شد و با توجه به اینکه بیمارستان روبه‌روی هیأت بوکس بود، خیلی زود این ورزشکار به بیمارستان انتقال داده شد و بهترین متخصص همدان درمان او را برعهده گرفت.
صفی‌زاده اضافه کرد: با توجه به اینکه پزشک معالج تشخیص داد که لخته خون در سر یاسین ایجاد شده است، یاسین تحت عمل جراحی قرار گرفت. بعد از پایان عمل جراحی چند ساعته، یاسین در آی‌سی‌یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت و پزشک معالج اعلام کرد که تا 72ساعت وضعیتش خطرناک است، اما بعد از آن خطری ورزشکار را تهدید نمی‌کند و وضعیت او رو به بهبودی خواهد رفت.
مدیر روابط ‌عمومی اداره کل ورزش و جوانان همدان ادامه داد: بعد از 72ساعت پرالتهاب حال یاسین رو به بهبودی رفت، اما صبح جمعه به‌رغم پیگیری‌های تیم پزشکی و کادر درمان، پس از 6 روز مراقبت ویژه در بخش آی‌سی‌یو و در 17سالگی جان باخت.
صفی‌زاده تأکید کرد: به ‌دنبال این حادثه برخی اعلام کردند که نبود آمبولانس در کنار سالن مسابقه، نبود پزشک در سالن مسابقه و نیز عدم‌تسلط داور بازی به قوانین و جلوگیری نکردن از ضربات خطای بوکسور حریف و قطع نکردن رقابت، باعث شده تا این حادثه رخ دهد. این در حالی است که با توجه به اینکه بیمارستان درست روبه‌روی سالن مسابقات و هیأت بوکس است، این ورزشکار خیلی زود به بیمارستان منتقل شد. همچنین اداره کل ورزش و جوانان همدان با دقت پیگیر اتفاقات روز حادثه و علت وقوع آن خواهد بود. کارگروهی هم با این موضوع برگزار شده و اکنون مسئولان ورزشی استان منتظر نتیجه کالبد شکافی هستند تا اقدامات لازم را انجام دهند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید