• دو شنبه 5 آذر 1403
  • الإثْنَيْن 23 جمادی الاول 1446
  • 2024 Nov 25
یکشنبه 24 تیر 1403
کد مطلب : 229988
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/g5omY
+
-

پلتفرم‌های محبوب مردم زیر ذره‌بین

پلتفرم‌های محبوب مردم زیر ذره‌بین

پلتفرم‌های اجتماعی اعم از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی طی سال‌های متمادی توانسته‌اند نه‌تنها جای خود را بین مخاطبان باز کنند که حتی فراتر از آن، باعث اعتیاد کاربران شده‌اند. ایجاد ویژگی‌های جذاب برای این پلتفرم‌ها از سوی شرکت‌های سازنده نیز تبدیل به یک بازی رقابتی شده است. با این حال همیشه یک پلتفرم بیشتر از سایرین برای مخاطبان جذاب است که به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. آنطور که آمار پیمایش ملی فرهنگ رسانه‌های اجتماعی در ایران نشان می‌دهد، 5 رسانه اجتماعی پرطرفدار در کشور به‌ترتیب ۷۲‌درصد اینستاگرام، ۵۲ درصد تلگرام، ۴۶ درصد واتساپ، ۴۲‌درصد روبیکا و ۳۲ درصد ایتا بوده‌اند.
این پیمایش با شرکت ۱۴ هزار و ۵۰۵ نفر انجام شد که یکی از شروط شرکت‌کنندگان این بود که افراد حتما کاربر شبکه‌های اجتماعی باشند. رسانه‌های اجتماعی نیز شامل شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌های اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی پخش ویدئو، شبکه‌های خرید کالا و خدمات و بازی‌ها تعریف شده است.
جامعه آماری که در این پیمایش شرکت کردند شامل افراد 15سال در 31استان بود که 47درصد از آنها مرد و 53درصد را نیز زنان تشکیل می‌دادند.
البته لازم به ذکر است که ۲۴ درصد از این جامعه آماری اعلام کردند به هیچ وجه از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده نمی‌کنند. ۱۳ درصد نیز اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه از شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده نمی‌کنند.
 6/8درصد از افراد حاضر در این پیمایش اعلام کرده‌اند که از طریق شبکه‌های اجتماعی کار اقتصادی می‌کنند و با انگیزه کسب درآمد وارد چنین فضایی شده‌اند.
 همچنین ۴۱ درصد از افراد حاضر در پژوهش گفته‌اند که از شبکه‌های اجتماعی در حد زیاد و خیلی زیاد برای گوش کردن موسیقی استفاده می‌کنند و این موضوع قابل تامل است.

این خبر را به اشتراک بگذارید