• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 23 تیر 1403
کد مطلب : 229870
+
-

نهضت خانه‌سازی در دولت جدید

از مجموع 4میلیون واحد مسکونی موضوع نهضت ملی مسکن، 2.7میلیون واحد در مراحل مختلف از تخصیص زمین تا نازک‌کاری در حال اجراست و دولت جدید نیز بنا به دلایلی این روند را تا اتمام کار ادامه خواهد داد.
به‌گزارش همشهری، نهضت ملی مسکن نتیجه اجرای قانون جهش تولید مسکن است و فارغ از اینکه چه دولتی در رأس کار باشد، باید اجرایی شود. با الزام قانون، فرایند برآورد هزینه و منبع تأمین مالی واحدهای نهضت ملی،  اعم از تکمیل مسکن مهر، تخصیص زمین، احداث واحدهای خودمالکی، نوسازی بافت فرسوده یا احداث پروژه‌ای در شهرهای جدید، مشخص شده است و فارغ از اینکه چه دولتی در رأس کار باشد، باید تا اجرای کامل پیگیری شود.
تجربه قبلی انتقال طرح مسکن از یک دولت به دولت دیگر در سال1392 با روی کار آمدن دولت یازدهم رقم خورد. در این دوره، فارغ از اینکه سیاست‌های مسکنی دولت جدید چه بود و متولیان امر چه نظری در مورد طرح مسکنی دولت قبل (مسکن مهر) داشتند، تکمیل واحدهای مسکونی مورد تعهد دولت ایران در دستور کار قرار داشت.
براساس شواهد موجود و با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بر تداوم مسیر خدمتگزاری دولت سیزدهم در دولت جدید تأکید کرده‌اند، انتظار می‌رود تعهدات دولت سیزدهم در نهضت ملی مسکن، بدون مشکل قابل‌توجه در دولت چهاردهم پی گرفته شود و حتی درصورت موفقیت دولت جدید در کاهش فشار تحریم‌ها و بهبود وضعیت معیشتی خانوارها، شتاب اجرای نهضت ملی مسکن افزایش پیدا کند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید