• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 23 تیر 1403
کد مطلب : 229859
+
-

جهاد در دو جبهه

جهاد در دو جبهه

احمد بهشتی-معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 21

مدیریت شهری در دوره جدید در حالی زمام امور را به‌دست گرفت که در حوزه ورزش با انبوهی ازمشکلات برنامه‌ای و زیرساختی روبه‌رو بود؛ از فراگیری ویروس منحوس کرونا تا فرسودگی زیرساخت‌ها و تعطیلی فراگیر مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران را موجب شده بود. از طرف دیگر نیمه‌تعطیل‌بودن برنامه‌های ورزشی و تفریحی در شهر تهران خمودگی و رکودی در فعالیت‌های ورزشی به‌ویژه ورزش همگانی را ایجاد کرده بود. با این اوصاف، تحولی عمیق در ساختار مدیریت سازمان ورزش لازم بود تا بتوان در دو جبهه، عملکرد جهادی و سیاست‌های این دوره مدیریت شهری را به منصه ظهور رساند.
درحوزه تحول زیرساختی با توجه ویژه به مناطق کمتربرخوردار شهر تهران و محلات محروم، دریک سال، میزان استفاده مردم از زیرساخت‌ها به شرایط پیش از کرونا بازگشت لکن مدیریت شهری که همواره تکریم مردم شریف تهران را نصب‌العین خود قرار داده است، به این حد راضی نشد و با اختصاص اعتبارات بی‌سابقه در این خصوص بیش از70مجموعه چندمنظوره ورزشی را از حالت فرسودگی کامل خارج کرد. مدیریت شهری در مناطق نیز در این نهضت سهم خود را با بازسازی بیش از نیمی از زمین‌های چمن مصنوعی و ایجاد تعداد قابل توجهی زمین چمن در محلات کم برخوردار به خوبی ایفا کرد.
اما در خط تلاش دیگر، حماسه‌ای دیگر خلق شد؛ حماسه‌ای از جنس مردم و با هنرنمایی ورزشکاران محلات شهر تهران. برپایی المپیک محلات شهرتهران با عنوان قهرمان شهر، اقدامی بزرگ در راستای گسترش عدالت و امکان دسترسی همه اقشاردرهمه نقاط شهر تهران به مسابقه و رقابت‌های با صفا و پرنشاط محله‌ای بود. دراین اقدام بزرگ درسال اول 700هزار نفر و در سال دوم یک میلیون نفر ثبت‌نام کردند. مسابقات در سه مرحله محله‌ای، منطقه‌ای وشهر تهران برگزار شد و محلات قهرمانان خود را شناختند.
به لطف خدا و مدد اهل‌بیت(ع) و با شناخت دقیق مسئله و ارائه راه‌حل‌های جسورانه، امروز می‌توان با افتخار از عملکرد سه ساله شهرداری تهران در حوزه ورزش دفاع کرد؛ عملکردی که به موجب آن، سازمانی با مشکلات متعدد، فرسودگی مزمن و بهره‌وری پایین، به سازمانی پویا، پیشرو و تعیین‌کننده تبدیل شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید