• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 23 تیر 1397
کد مطلب : 22959
+
-

کافه مجلس

نماینده‌ای 40میلیارد در مؤسسات غیرمجاز پول داشت
مجتبی ذوالنوری، رئیس فراکسیون روحانیون مجلس و نماینده قم در گفت‌وگو با اعتماد‌آنلاین با تأکید بر اینکه اراده‌ای برای برخورد با فساد در مجلس نیست، گفت: امیدواریم مجلس درخصوص مبارزه با فساد وظیفه خود را انجام دهد، البته من به‌کار مجلس امید ندارم و اراده‌ای برای مبارزه با فساد نمی‌بینم. برای مثال، در موضوع مؤسسات مالی زمانی که یک نماینده مجلس دهم حدود 40میلیارد تومان در مؤسسات مالی گذاشته و بالای 40درصد سود می‌گرفته، آن نماینده تلاش نخواهد کرد تا مشکل مؤسسات مالی به این زودی حل شود.

   مخالف انتشار حقوق نمایندگان نیستیم
احمد امیرآبادی فراهانی درباره ممانعت مجلس از انتشار حقوق و دستمزد نمایندگان روی سامانه‌ای که در این زمینه از سوی دولت تعبیه شده است، گفت: هیأت‌رئیسه مجلس هیچ‌گاه مخالف انتشار میزان حقوق و دستمزد نمایندگان روی این سامانه نبوده است. به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه طبق ماده 29 برنامه ششم توسعه باید میزان حقوق مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس در سامانه‌ای که به همین منظور تعبیه شده بارگذاری شود، ادامه داد: این کار قطعا به شفافیت در حقوق مسئولان و مقامات دولتی کمک می‌کند. نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: معاونت اجرایی مجلس می‌تواند حقوق نمایندگان را در سامانه بارگذاری کند و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

   3 قوه تلویزیون داشته باشند
عضو فراکسیون امید گفت: سه قوه باید بتوانند تلویزیون رسمی داشته باشند و حرف بزنند. اگر تلویزیون را نمی‌توانند به بخش خصوصی بدهند، حداقل می‌توانند در اختیار قوا قرار دهند. قاسم میرزایی نیکو، نماینده فیروزکوه و دماوند در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان گفت: یک مدت طولانی است که توجهی به افکار عمومی نداریم و حتی ممکن است برعکس خواست افکار عمومی مسائلی را مطرح کنیم که همین امر موجب ایجاد مشکلاتی برای جامعه شود که بعدا نتوانیم آن را جبران کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید