• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 18 تیر 1403
کد مطلب : 229416
+
-

جزئیات واژگونی ناوشکن سهند

جزئیات واژگونی ناوشکن سهند

ناوشکن سهند متعلق به نیروی دریایی ارتش که برای تعمیر در یکی از اسکله‌های صنایع دریایی پهلو گرفته بود دچار حادثه شد.
به گزارش همشهری، این حادثه صبح دیروز در ۳۵ کیلومتری غرب بندرعباس و در اسکله‌ مجاور مجتمع ایزوایکو اتفاق افتاد و تصاویر منتشر شده از ناوشکن نشان می‌دهد که این شناور به پهلو واژگون شده و بخش‌هایی از آن زیر آب فرو رفته است.
در همین حال، روابط‌عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس در اطلاعیه کوتاهی درباره این حادثه اعلام کرد:‌ ناوشکن سهند در حال تعمیر در اسکله بود که به‌خاطر نفوذ آب به مخازن، تعادلش را از دست داده که خوشبختانه به‌علت محدودیت عمق ساحل، بازگشت ناو به حالت تعادل به سرعت در حال انجام است.
همچنین سلمان ضربی، مدیرعامل ایزوایکو با تأیید خبر بروز حادثه برای ناوشکن سهند نیروی دریایی ارتش در محدوده بندرعباس گفت: ناوچه ایرانی سهند از کلاس موج در اسکله پایگاه یکم نیروی دریایی در نزدیکی بندرعباس دچار حادثه شده و بخش‌هایی از آن زیر آب رفته است که تلاش برای ایجاد تعادل در ناوشکن در حال انجام است.
او درباره علت وقوع این حادثه نیز گفت: بروز اشکال در مخزن توازن کشتی یا نفوذ آب از محل شفت ناوچه در هنگام تعمیر موجب بروز این حادثه شده است. با این حال به‌دلیل حجم تجهیزات پیشرفته مجتمع تعمیراتی مجاور و ابعاد ناوچه، امکان خارج‌سازی‌ و تعمیرات آن وجود دارد.
از سوی دیگر برخی گزارش‌ها از مجروح شدن چند نفر در این حادثه حکایت دارد که مجروحان که دچار جراحت‌های سطحی شده‌اند برای درمان به بیمارستان اعزام شدند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید