• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 18 تیر 1403
کد مطلب : 229380
+
-

پایان ماجراجویی ترک‌ها

یورو تیم پرشور و احساسی جام را از دست داد

پایان ماجراجویی ترک‌ها

ترکیه تیم شایسته‌ای بود و با مونتلا توانست تحسین همگان را جلب کند. ترک‌ها یک روش ساده و مستقیم برای بازی داشتند که همان را مقابل همه غیر از پرتغال پیاده کردند؛ تلاش برای خلق موقعیت از روی نقطه کرنر یا ضربات ایستگاهی و تکیه به ارسال از کناره‌ها برای استفاده از ضربات سر. آنها با همین روش هم هلند را با 2مدافع سختگیر و قدبلند خود؛ ویرجیل و دی‌فرای اسیر کرده بودند. ترک‌ها 3بار از روی ضربات سر ارسالی از نقطه کرنر به گل رسیدند که بیشترین تعداد گل از این طریق در یک دوره یورو محسوب می‌شود. مدافعان این تیم موفق شدند 4گل بزنند که این هم در یورو یک رکورد است.
تیم ترکیه تیمی خشن هم بود و بازیکنان این تیم یک اثر پاک‌نشدنی در تاریخ یورو گذاشتند و مسابقات را با 19کارت زرد و یک کارت قرمز ترک کردند. آنها به همراه چک در یورو1996 بدترین رکورد را دارند. مرحله یک‌چهارم پایانی یورو2024 پایان ماجراجویی این تیم شایسته، ساده و پرشور بود. دل هواداران فوتبال برای آردا گولر و چالهان اوغلو و همینطور بازیکنان دونده و وظیفه‌شناس ترکیه تنگ می‌شود. البته هلند بدون رهبر در خط میانی هم شایسته حضور در نیمه‌نهایی بود. روی کاغذ نمی‌شود گفت هلند در حال تجربه یک نسل طلایی است اما برای نخستین‌بار در 20سال گذشته، هلند در نیمه‌نهایی قهرمانی اروپا شرکت خواهد کرد.
    فقط اسپانیا و آلمان (هر کدام 11گل) فعلا در یورو2024 گل‌های بیشتری نسبت به نارنجی‌ها‌(9) به ثمر رسانده‌اند.
    گل‌به‌خودی مرت مولدور دومین گلی بود که ترکیه در یورو2024 دریافت کرد درحالی‌که آنها در 5بازی قبلی خود فقط یک گل‌به‌خودی در یورو دریافت کرده بودند.
    این دهمین گل‌به‌خودی این دوره بود و یک‌گل کمتر از رکورد 11گل‌به‌خودی دوره قبل دارد.
    این نخستین گل‌به‌خودی بود که هلند از سال2004 در یورو از آن بهره‌برد (خورخه آندراده در بازی با پرتغال).
    گل تساوی استفان دی‌فرای نخستین گل او برای هلند پس از 9سال و 97روز و بعد از بازی با اسپانیا در مارس2015 بود.
    گل اول صمت آکایدین برای ترکیه، چهارمین گلی بود که مدافعان آنها در یورو2024 به‌ثمر رساندند که بیشترین گل مدافعان یک تیم در یک دوره از مسابقات قهرمانی اروپا بود. صمت هفتمین گلزن مختلف ترکیه در یورو2024 بود؛ متفاوت‌ترین گلزنان (به استثنای گل‌به‌خودی) که قبلا در یک دوره از یک تورنمنت بزرگ (جام جهانی و یورو) وجود داشته.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید