• یکشنبه 17 تیر 1403
  • الأحَد 30 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 07
یکشنبه 17 تیر 1403
کد مطلب : 229354
+
-

حالا وقت رفاقت است

رهبر معظم انقلاب: رفتارهای رقابتی دوران انتخابات به رفاقت تبدیل شود

رهبری
حالا وقت رفاقت است

پرونده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پس از ماراتن 25روزه میان کاندیداها، با انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان «رئیس‌جمهور منتخب» بسته شد تا از روز شنبه فصل تازه‌ای از تعامل میان قوا با هدف ترسیم چشم‌اندازی روشن پیش‌روی کشور آغاز شود.
 در شرایطی که افزایش مشارکت مردم در انتخابات نسبت به مرحله نخست، نقشه‌های معاندان و ضدانقلاب برای «تحریم انتخابات» را نقش برآب کرد، پیام‌های همدلانه رقبای انتخاباتی پزشکیان و همچنین مسئولان کشوری، نشان‌دهنده شکل‌گیری فصل جدیدی از همدلی در ارکان حاکمیت و پایان رقابتی است که ادامه آن، آسیب‌های چندوجهی مهلکی را متوجه کارکردهای دستگاه اجرایی کشور خواهد کرد.
براین اساس هم بود که رهبرمعظم انقلاب در پیامی به مناسبت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بر تبدیل «رفتارهای رقابتی» به «هنجارهای رفاقتی» تأکید کردند؛ راهبردی که تحقق آن، مسیر توسعه و پیشرفت روزافزون کشور در جنبه‌های مختلف را بیش از پیش هموار خواهد کرد.


کار درخشان و فراموش‌نشدنی مردم
رهبر معظم انقلاب روز شنبه در پیامی به مناسبت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ضمن تبریک به ملت ایران و رئیس‌جمهور منتخب و همه فعالان این صحنه حساس، همگان را به همراهی و نیک‌اندیشی برای پیشرفت و عزت روزافزون کشور توصیه و تأکید کردند: شایسته است رفتارهای رقابتی انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و همه برای آبادانی مادی و معنوی کشور تلاش کنند. حضرت‌آیت‌‌الله خامنه‌ای همچنین جناب آقای دکتر پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب را به توکل به خداوند رحمان و چشم دوختن به افق‌های بلند و ادامه راه شهیدرئیسی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان کشور، به‌ویژه جوانان انقلابی و مومن توصیه کردند.

پیام رهبر معظم انقلاب به ملت ایران  پس از انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم

شکست غوغای تحریم انتخابات
این حرکت بزرگ در رویارویی با غوغای دست‌ساز تحریم انتخابات، که دشمنان ملت ایران برای القای ناامیدی و بن‌بست به راه انداخته بودند، کاری درخشان و فراموش‌نشدنی است و همه‌ نامزدهای محترم و همه‌ کسانی که برای پیروزی هر یک از آنان، هفته‌ها تلاش شبانه‌روزی کردند در افتخار و ثواب آن شریکند.

لزوم همکاری و نیک‌اندیشی
اکنون ملت ایران رئیس‌جمهور خود را انتخاب کرده‌است. اینجانب با تبریک به ملت و به رئیس‌جمهور منتخب و به همه‌ فعالان این صحنه‌ حساس، مخصوصا جوانان پرشور ستادهای انتخاباتی نامزدها، همگان را به همکاری و نیک‌اندیشی برای پیشرفت و عزت روزافزون کشور توصیه می‌کنم. شایسته است رفتارهای رقابتی دوران انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و هر کس در حد توان خود برای آبادانی مادی و معنوی کشور تلاش کند.

انتخاباتی آزاد و شفاف
خدای عزیز و رحیم را سپاس که با اراده و توفیق او، ملت بزرگ ایران توانست پس از مصیبت سنگین فقدان رئیس‌جمهور شهید، در مدت کوتاه قانونی، صحنه‌ انتخابات ریاست‌جمهوری را سامان دهد و در 2جمعه‌ پیاپی، انتخاباتی آزاد و شفاف برگزار کند و از میان چند نامزد، با اکثریت آرا رئیس‌جمهور کشور را برگزیند.

توصیه‌ای به رئیس‌جمهور منتخب
به جناب آقای دکتر پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب نیز توصیه می‌کنم با توکل به خداوند رحمان به افق‌های بلند و روشن چشم بدوزند و در ادامه‌ راه شهیدرئیسی از ظرفیت‌های فراوان کشور، به‌ویژه منابع انسانی جوان، انقلابی و مؤمن، برای آسایش مردم و پیشرفت کشور بیشترین بهره را ببرند.

صحنه‌ گرم و پرشور انتخابات
مسئولان محترم برگزاری انتخابات، با شتاب لازم و امانت کامل، وظایف خود را انجام دادند و مردم عزیز، با احساس مسئولیت به میدان آمدند و صحنه‌ای گرم و پرشور آفریدند و صندوق‌های انتخاباتی را در 2مرحله با بیش از ۵۵میلیون رأی انباشتند.

قدردانی ویژه
بار دیگر جبهه‌ سپاس بر درگاه حضرت حق می‌گذارم و به حضرت بقیه‌الله اعظم روحی فداه درود و سلام می‌فرستم و یاد شهیدان والامقام و امام بزرگوار شهیدان را گرامی می‌دارم و از همه‌ نامزدهای محترم و فعالان عرصه‌ انتخابات که در این برهه‌ حساس نقش‌آفرینی کردند و نیز رسانه‌ ملی و حافظان امنیت کشور و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی انتخابات سپاسگزاری می‌کنم.









 

این خبر را به اشتراک بگذارید