• یکشنبه 17 تیر 1403
  • الأحَد 30 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 07
یکشنبه 17 تیر 1403
کد مطلب : 229353
+
-

٥ پیشنهاد به آقای رئیس‌جمهور

یادداشت
٥ پیشنهاد به آقای رئیس‌جمهور

محسن مهدیان؛  مدیرمسئول

رهبرانقلاب خطاب به هواداران فرمودند شایسته است رفتارهای رقابتی دوران انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود. آقای رئیس‌جمهور نیز در حرم امام‌خمینی(ره) خطاب به طرفداران آقای جلیلی بر همین منش تأکید کردند و گفتند رقابت تمام شد و زمان رفاقت برای ایران است. این سخن منتخب مردم را از سر صدق و صفا می‌دانم و از همین رو چند پیشنهاد اجرایی برای تبدیل رقابت به رفاقت دارم که درصورت تحقق کارگشا‌ست.
یکم؛ آقای پزشکیان در حرم امام تأکید کردند اهل گفت‌وگو و تعامل‌اند. نخستین پیشنهادم این است که رقبای انتخاباتی خود را ببینید و طرح‌های اجرایی آنها را بخواهید و مورد توجه قرار دهید. فراتر از محتوای طرح‌ها، پیامی که دریافت می‌شود، همکاری و همدلی با رقیب است.
دوم؛ رهبرانقلاب در نخستین پیام تبریک‌شان به مردم و رئیس‌جمهور تصریح کردند از جوانان متخصص و مومن در دولت استفاده کنید. آقای پزشکیان در رقابت‌های انتخاباتی تصریح داشتند حزبی و جریانی نیستند. با این توضیح در بدو امر به مدیران جوان و مومن دولت دست همکاری دهید. اینها سرمایه کشورند و از این بالاتر، تغییرات اتوبوسی، اداره کشور را دچار تلاطم می‌کند.
سوم؛ یک خصلت اخلاقی و ممدوح شهید رئیسی پرهیز از حرف‌های گوشه‌دار و طعنه‌آمیز و کنایه‌آلود در عصبی‌کردن مخالف و منتقد بود؛ اخلاق مذمومی که متأسفانه رئیس‌جمهور اسبق داشتند و هرازگاهی کشور را دچار حاشیه می‌کردند. پیشنهاد می‌کنم این
خلق و خوی شهید را مورد توجه قرار دهید و خاصه اطرافیان را از حاشیه‌سازی‌ انذار دهید.
چهارم؛ آقای پزشکیان به‌درستی گفتند من رئیس‌جمهور همه مردم هستم؛ حتی آنها که اصلا رأی ندادند. تعبیر دقیقی است. یک سوی این مردم نیز کسانی هستند که به هردلیل به ایشان رأی ندادند. پیشنهادم این است که مطالبات و مسائل این بخش از جامعه را مورد توجه جدی قرار دهید. از نزدیک با گروه‌ها و انجمن‌های انقلابی جلسه بگذارید و حرف‌ها و دغدغه‌های آنها را بشنوید.
پنجم؛ آقای پزشکیان در حرم امام از راه شهدا و امام عزیز گفتند و تأکید داشتند که راه آنها را ادامه خواهند داد. به‌غایت امیدوارکننده است. پیشنهاد اولیه‌ام این است که اجازه ندهید عناصر بدنام و تابلودار تحریف خط امام و بدسابقه در ایام فتنه در حلقه اصلی اطراف‌تان قرار گیرند.
حرف آخر اینکه جوان انقلابی پیش از همه رأیش به امام و انقلاب است و با هر کس صادقانه در این مسیر باشد، هم‌عهد و هم‌پیمان می‌شود. روی این رفیقان مکتبی و ایدئولوژیک برای پیشرفت کشور حساب ویژه کنید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید