• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 17 تیر 1403
کد مطلب : 229339
+
-

بازگشت کارگردان «لالا‌لند»

بازگشت کارگردان «لالا‌لند»

تولید فیلم بعدی دیمین شزل پاییز امسال شروع می‌شود. به گزارش مهر به نقل از ورلد آف ریل، ‌ماه آوریل، دیمین شزل ساخت فیلم بعدی خود را با پارامونت نهایی کرد. از این فیلم که گفته شده داستانش در یک زندان می‌گذرد، به‌عنوان درامی با بودجه متوسط یاد شده که تا حدودی اکشن هم هست.
حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که تولید این فیلم در اکتبر آغاز می‌شود و فیلم تا سال‌۲۰۲۵ راهی سینماها خواهد شد. «بابل» آخرین فیلم شزل بود که با بودجه نزدیک به ۱۰۰میلیون دلاری ساخته شد و ۶۳میلیون دلار فروخت و درنهایت ۸۷میلیون دلار به پارامونت ضرر زد؛ هرچند در کمال تعجب این فیلم در فرانسه فیلم موفقی بود؛ هم نظر منتقدان را جلب کرد و هم تماشاگران را به سینماها کشاند. شزل در زمستان گفت نگارش یک فیلمنامه جدید را به پایان برده است؛ اما نمی‌داند پس از ناموفق‌بودن «بابل» هالیوود چگونه از وی استقبال می‌کند. شزل در مقام کارگردان،سازنده «ویپلش»، «لالالند» و «نخستین انسان» است و باید گفت «بابل» گرچه مشکلاتی داشت، دید سینمایی عالی و دیوانه‌کننده آن شایسته چنین مخالفتی نبود. این کارگردان ۳۹ساله که تحصیلات سینمایی خود را در دانشگاه هاروارد پشت سر گذاشته، فعالیت رسمی خود را از سال۲۰۰۸ آغاز کرده است. وی که ابتدا بیشتر فیلمنامه‌های آثار درجه۲ ترسناک را بازنویسی می‌کرد تا بتواند درآمدی داشته باشد، نخستین فیلم خود را با عنوان «گای و مدلین روی نیمکت پارک» در سال۲۰۰۹ ساخت و توانست نام خود را مطرح کند. نخستین موفقیت جدی شزل سال۲۰۱۴ با ساخت فیلم «ویپلش» رقم خورد که ۵نامزدی اسکار برای بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین صدابرداری و بهترین تدوین کسب کرد و جز ۲مورد اول، بقیه جوایز را به‌دست آورد.
بعد از موفقیت‌های ویپلش، شزل سراغ یکی از ایده‌های قدیمی خود رفت و فیلم «لالالند» را با بازی اما استون و رایان گاسلینگ در سال۲۰۱۶ ساخت. ایده اصلی این فیلم در سال۲۰۱۰ و در دوران دانشگاه به ذهن شزل رسیده بود و او با کمک دوست خود، جاستین هورویتز، فیلمنامه را نوشت. «لالالند» با تحسین جهانی همراه شد و منتقدان آن را یکی از بهترین فیلم‌های موزیکال در تمام ادوار تاریخ سینما می‌دانند. فیلم در یک اتفاق کم‌سابقه در ۱۴رشته نامزد اسکار شد و توانست 6جایزه ازجمله جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برای شزل به‌دست آورد و شزل را تبدیل به جوان‌ترین شخصی کرد که تا‌کنون این جایزه را برده‌است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید