• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 17 تیر 1403
کد مطلب : 229338
+
-

فیلم‌های آنتونیونی و دسیکا در کلاسیک‌های ونیز

فیلم‌های آنتونیونی و دسیکا در کلاسیک‌های ونیز

فیلم‌های میکل‌آنجلو آنتونیونی، ویتوریو دسیکا و لینا ورتمولر در بخش کلاسیک‌های جشنواره فیلم ونیز امسال جای گرفتند. ونیز نسخه ترمیم‌شده فیلم کلاسیک «شب» اثر میکل‌آنجلو آنتونیونی و «طلای ناپل» اثر ویتوریو دسیکا را در فهرست ۱۸فیلمی گذاشت که بخش کلاسیک‌های هشتادویکمین دوره جشنواره را تشکیل می‌دهند. «شب»، درام سیاه‌وسفید محصول۱۹۶۱، یک روز و شب از زندگی یک رمان‌نویس سرخورده و همسر بیگانه‌اش را به تصویر می‌کشد. این فیلم در صدمین سالگرد تولد مارچلو ماسترویانی، بازیگر نقش اصلی آن، نمایش داده می‌شود.
«طلای ناپل» ساخته ویتوریو دسیکا با بازی سوفیا لورن، محصول۱۹۵۴ متشکل از ۶اپیزود است که با الهام‌گرفتن از داستان‌های کوتاه جیووانی ماروتا ساخته شده و در پنجاهمین سال درگذشت این کارگردان شهیر ایتالیایی به نمایش درمی‌آید.  از دیگر فیلم‌های ایتالیایی این فهرست فیلم «ازبین‌رفته توسط یک سرنوشت غیرمعمول در دریای آبی» است که با عنوان «شیفته» هم شناخته می‌شود. این فیلم ساخته لینا ورتمولر، کارگردان ایتالیایی است که نامش به‌عنوان نخستین کارگردان زن نامزد اسکار در تاریخ ثبت شده و سال۲۰۲۱ در ۹۳سالگی درگذشت. فیلم‌های انگلیسی‌زبان این فهرست شامل فیلم‌هایی چون «مهابهاراتا» ساخته پیتر بروک محصول۱۹۸۹ و کمدی «منشی همه‌کاره او» ساخته هاوارد هاکس با بازی کری گرانت و روزالیند راسل محصول۱۹۴۰ است.
بخش کلاسیک ونیز از سال۲۰۱۲ به‌عنوان بخشی از جشنواره افزوده شده و به بهترین فیلم بازسازی‌شده و بهترین مستند درباره سینما به انتخاب هیأت‌داوران دانشجو جایزه می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید