• سه شنبه 19 تیر 1403
  • الثُّلاثَاء 2 محرم 1446
  • 2024 Jul 09
شنبه 16 تیر 1403
کد مطلب : 229220
+
-

سفر به ایران بدون ویزا

پاسخ متقابل کشورها در لغو روادید با ایران ادامه دارد

گزارش
سفر به ایران بدون ویزا

محمد باریکانی-روزنامه‌نگار

سیدابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم 5‌ ماه قبل و پیش از سقوط پروازی که در آن به شهادت رسید، پای بخشنامه لغو روادید یکجانبه ایران با 32کشور جهان از قاره‌های آفریقا، آسیا، آمریکا و اروپا را در اواخر آذرماه سال1402 امضا کرد و پس از آن بود که عزت‌الله ضرغامی اعلام کرد: با اقدام دولت 3میلیارد نفر از مردم جهان می‌توانند بدون نیاز به ویزا به ایران سفر کنند. حالا اما در اقدامی متقابل در 10روز گذشته و درست در آخرین روزهای دولت سیزدهم، بدون آنکه ایران درخواستی از کشورهایی که ورود اتباع آنها به کشورمان دیگر نیازمند دریافت ویزا نیست داشته باشد، 2کشور آسیایی و آفریقایی نیز برای اثبات حسن نیت و گسترش تعاملات گردشگری با ایران، روادید خود را برای شهروندان ایرانی لغو کردند.
تونس در شمال آفریقا و در همسایگی کشور مصر و تاجیکستان در آسیا که شدیدترین قوانین سختگیرانه را برای ورود ایرانی‌ها داشت،روادید خود را برای گردشگران ایرانی لغو کردند. هفته گذشته نیز، معاون گردشگری راهی جنوب شرق آسیا شد تا تفاهنمامه‌های همکاری‌های گردشگری با ویتنام،  مالزی و اندونزی را به امضا برساند.

ضرورت برقراری پرواز مستقیم میان ایران و مالزی
فردوس اکبرخان، معاون گردشگری، هنر و فرهنگ مالزی: ایران به‌عنوان مقصد جذاب گردشگری میان مالزیایی‌ها شناخته می‌شود. به همین دلیل باید از تمامی ابزارهای موجود برای شناخت متقابل دو کشور استفاده شود. توجه به بازار ایران یکی از ‌اقدامات ویژه سال‌جاری مالزی است که نیاز به برنامه‌ریزی و حرکت بر مبنای تفاهمنامه مشترک دارد. راه‌اندازی پرواز مستقیم میان تهران و کوآلالامپور هم ضروری است.

امضای سند گردشگری ایران - ویتنام
هوآنگ دائو کوآنگ، معاون وزیر گردشگری و ورزش ویتنام: توسعه متوازن گردشگری ایران و ویتنام نیاز به تقویت بخش خصوصی 2کشور برای توسعه همکاری‌های گردشگری دارد. سفر به ایران برای مردم ویتنام جذاب است. در ویتنام ایران را با نام «پارس» می‌شناسند و ویتنام آمادگی انجام تبلیغات گردشگری ایران را دارد. از طرف ایرانی نیز خواستیم اطلاعات مقاصد و جاذبه‌های گردشگری و سلیقه ایرانی‌ها در حوزه گردشگری را در اختیار ویتنام قرار دهد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید