• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
یکشنبه 10 تیر 1403
کد مطلب : 228676
+
-

خوش خبر

هزینه سالگرد  یک زندانی آزاد کرد
سنت زیبایی که چند وقتی است در حال فراگیر شدن است، پرداخت هزینه مراسم‌های مختلف- از مراسم عروسی و ختم و تولد گرفته تا ولیمه حج- به ستاد دیه و آزاد کردن زندانیان مالی است. مثل مردی که با مراجعه به ستاد دیه استان تهران، هزینه مراسم دومین سالگرد فوت همسرش به مبلغ 25میلیون تومان را برای آزادی یک زندانی بدهکار اهداکرد. زندانی‌ای که با این مبلغ آزاد شد، آرایشگر و پدر 2فرزند است که در کارش شکست خورده بود و در نهایت با ۱۲۴ میلیون تومان بدهی در زندان به سر می‌برد که شاکی ۴۰ میلیون تومان از این مبلغ را بخشیده و بخش زیادی توسط نیکوکاران دیگر تأمین و با واریز ۲۵ میلیون تومان، پرونده بدهی این زندانی بسته شد.

کارآفرینی در اوج گرما
با کوره انس گرفته است. دلش با تولید است و تمام تلاشش را می‌کند تا به رویایی که در سر دارد برسد. این قصه یک هنرمند دهه شصتی است که توانسته یک کارگاه سفالگری راه‌اندازی کند؛ «مریم ناصرنژاد» هنرمند و تولیدکننده‌ای که از فعالیتش در عرصه تولید بیش از ۱۱ سال می‌گذرد. او از زیر صفر یعنی با یک بدهکاری شروع کرد و تا دو، سه سال اول درآمدی از کارگاه نداشت ولی اشتیاق داشت؛
اشتیاقی که برای شروع خیلی مهم بود. روزی ۱۰ ساعت یا بیشتر آن هم کنار حرارت بالای کوره کار می‌کند، پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل هم ندارد. این هنرمند کارآفرین جدا از اینکه فرصت اشتغال را برای خودش فراهم کرده، زمینه اشتغال۱۰ هنرمند دیگر را هم فراهم کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :