• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
یکشنبه 10 تیر 1403
کد مطلب : 228619
+
-

عدد خبر

90 درصد
 از هزینه‌های بستری بیماران سوختگی براساس تعرفه مصوب هیأت وزیران و با سهم سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود. محمد اسماعیل کاملی، مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با اعلام این خبر گفت: هزینه‌های بستری بیماران سوختگی (همانند سایر بیماری‌های دیگر) در بخش بستری عادی، سوختگی و بخش مراقبت ویژه سوختگی (BICU) پرداخت می‌شود.

27 میلیارد
تومان محصولات غیرمجاز آرایشی در سال گذشته کشف شده است. حامد عبدی، رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآورده‌های سلامت اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو با اعلام این خبر گفت: سال گذشته بیش از ۳۷هزار مورد بازرسی از سطح عرضه در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی صورت گرفته که حدود ۳۲۰۰مورد منجر به کشف اقلام قاچاق یا غیرمجاز بوده است.

۱۷ میلیون
نفر از جمعیت زیر ۷۰سال جهان سالانه بر اثر بیماری‌های غیرواگیر جان خود را از دست می‌دهند که بخش عمده آن ناشی از کم‌تحرکی است. افشین استوار، استاد همه‌گیرشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب مردم ایران را براساس نقشه جهانی فعالیت بدنی سازمان جهانی بهداشت، از کم‌تحرک‌ترین گروه‌های جمعیتی در جهان اعلام کرده و گفته ایرانی‌ها در مقایسه با مردم جهان تحرک و فعالیت بدنی کافی ندارند و روزبه‌روز بیشتر به بیماری‌های غیرواگیر مبتلا می‌شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :