• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
پنج شنبه 7 تیر 1403
کد مطلب : 228354
+
-

نکاتی درباره فواید ورزش در طبیعت

ورزش به‌خودی‌خود یک اتفاق مثبت و سازنده برای سلامت انسان‌هاست. اما وقتی ورزش در طبیعت و کوه و... صورت می‌گیرد، اثرات دوچندان می‌گذارد. اخیرا یک مطالعه جدید نشان داده که ورزش در طبیعت تأثیر بیشتری هم در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر و هم صرفه جویی در هزینه‌ها دارد. اثرات ورزش در طبیعت از نگاه شانی نورول، مربی تناسب اندام که به سایت پیدمونت گفته، اینها هستند:

داروی طبیعی ضد‌افسردگی:
ورزش در فضای باز(طبیعت) می‌تواند به دفع اختلال عاطفی فصلی (SAD)، افسردگی و اضطراب کمک کند، زیرا آفتاب به‌طور طبیعی سروتونین (هورمونی که بر خلق و خوی شما تأثیر می‌گذارد) را افزایش می‌دهد.

 یک کار چالش‌برانگیز:
هنگامی که در طبیعت و در فضای باز ورزش می‌کنید، بدن شما بیشتر از زمانی که روی یک سطح صاف داخل خانه تمرین می‌کند، به چالش کشیده می‌شود.

 پایبندی بیشتر به ورزش:
من بسیاری از شاگردان‌و‌کلاس‌هایم را به فضای باز می‌برم. آنها اغلب به من می‌گویند که به اندازه دویدن روی تردمیل به ما فشار نمی‌آید و احساس نمی‌کنیم که تحت یک برنامه محدود در حال تمرین ورزشی هستیم و از فعالیت بدنی زده نمی‌شویم. به‌گفته آنها، ورزش در فضای باز و در طبیعت
‌ کالری سوزی ‌بیشتری دارد.

 تسکین روحی:
بسیاری از مردم با تصور اینکه در حال انجام کار دشواری هستند در مسیر ورزش، کاهش وزن و کاهش فشار خون استرس زیادی به‌خود منتقل می‌کنند. اما مدت کوتاهی پس از آغاز دوره فعالیت بدنی در طبیعت متوجه این واقعیت می‌شوند ورزش در فضای باز لذتبخش و بیشتر شبیه
یک بازی است تا یک کار طاقت‌فرسا.

 ورزش و گردش اجتماعی:
اگر خانواده و دوستان را نیز درگیر فعالیت بدنی در طبیعت کنید، ورزش می‌تواند بسیار سرگرم کننده‌تر شود. به جای ملاقات با یک دوست برای ناهار یا قهوه، پیاده‌روی را درنظر بگیرید. یا به جای تماشای تلویزیون بعد از شام، خانواده خود را با هم برای پیاده روی بیرون ببرید.

 ورزش در طبیعت رایگان است:
تنها چیزی که برای داشتن یک تمرین فوق العاده نیاز دارید یک پارک، مسیر پیاده روی ایمن و با نور کافی و حمل وزن بدنتان است. در واقع حضور در طبیعت نیاز به عضویت در باشگاه را مرتفع می‌کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید