• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
پنج شنبه 7 تیر 1403
کد مطلب : 228353
+
-

عدد خبر/90 درصد

90درصد  هزینه داروهای بیماران خاص را بیمه‌ها پوشش می‌دهند. به‌گفته سیدحیدر محمدی، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، این بیماران تنها 10درصد از هزینه‌های دارو را پرداخت می‌کنند. بخشی از این داروها وارداتی است و با ارز دولتی تأمین می‌شود.

2.6میلیون  
نفر در سال، تلفاتی است که مصرف الکل در جهان به‌دنبال دارد. این آمار را سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است. این آمار در سال‌های اخیر کاهش یافته است، اما به‌گفته این سازمان، هنوز در مرحله غیرقابل‌قبولی قرار دارد. این آمار متعلق به سال‌2019  است.

650هزار  
قوطی شیرخشک، از شهر مشهد به سایر استان‌های کشور در حال انتقال است تا بین داروخانه‌ها پخش شود. مجوز توزیع این شیرخشک‌ها را اداره پایش زنجیره تأمین شیرخشک صادر کرده است و تا اوایل هفته آینده، به داروخانه‌ها خواهد رسید.

7خوراکی
آب دوغ خیار، ماست، خیار و کمی نان، سبزیجات خنک مانند کاهو، کدو خورشتی(سبز)، گشنیز و اسفناج‌ جزو مواردی هستند که به‌گفته متخصصان تغذیه، برای استفاده در تابستان گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند.

۱۲۲بیمار
مبتلا به تب دنگی در کشور شناسایی شده است. شهنام عرشی، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفته این بیماران اکثراً سابقه سفر به کشور امارات و سه مورد از بیماران سابقه سفر به کشورهای پاکستان، عمان و بنین (غرب آفریقا) را داشته‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید