• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 21 تیر 1397
کد مطلب : 22819
+
-

همراه با سودجویان چرا؟

خبر: شرکت ارتباطات ایران یا همان همراه اول در اطلاعیه‌ای به مشترکان خود هشدار داد پیامک‌هایی که با مضمون ارسال کد برای دریافت شارژ رایگان یا هدیه از طریق شماره‌های مختلف برای آنها ارسال می‌شود، تبلیغاتی است و این پیام‌ها به‌طور عمده با هدف فروش کالا یا خدمات ارسال می‌شود و پاسخ به آنها ممکن است برای مشترک هزینه دربرداشته باشد؛ بنابراین مشترکان باید پیش از پاسخ به اینگونه پیام‌ها، اطلاع لازم را درباره نوع پیام و میزان هزینه آن داشته باشند.

نقد: صرف صدور اطلاعیه از سوی شرکت ارتباطات ایران به‌تنهایی نافی مسئولیت این شرکت در قبال انبوه سودجویی که در قالب پیامک‌های تبلیغاتی صورت می‌پذیرد، نیست و بهتر آن است که مدیران همراه اول به فکر بستن راه بر سودجویان باشند و دست‌کم به جای اندیشیدن به سود این پیامک‌ها به فکر کاستن از دردسرهای پیامک‌های آزاردهنده باشند. 

یکی از شروط رعایت حقوق مشتریان همراه اول و تضمین‌کننده حقوق شهروندی شهروندان ایرانی این است که اجازه سوء‌استفاده داده نشود؛ نه اینکه سرویس پیامک انبوه در اختیار افراد حقیقی و حقوقی باشناسنامه و بی‌شناسنامه قرار گیرد که آنها بتوانند با ارسال پیامک‌های اغواکننده جیب مردم را خالی کنند. البته این مهم را باید نخست از شخص وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطالبه کرد که داعیه شفافیت و برخورد با فساد دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید