• پنج شنبه 7 تیر 1403
  • الْخَمِيس 20 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 27
شنبه 2 تیر 1403
کد مطلب : 227972
+
-

عامل قتل مسلحانه 2مرد جوان در اسلامشهر پیش از فرار از کشور دستگیر شد

جنایت هولناک به خونخواهی برادر

گزارش
جنایت هولناک به خونخواهی برادر

الهه فراهانی- روزنامه‌نگار

مرد جوانی وقتی شنید که مسببان قتل برادرش بعد از 4سال تحمل حبس از زندان آزاد شده‌اند، تصمیم به انتقام‌جویی از آنها گرفت. او تنها 6ماه پس از آزادی متهمان قتل برادرش، خودروی آنها را به رگبار بست و از تهران گریخت.  به گزارش همشهری، صبح شنبه 26خرداد‌ماه امسال گزارش یک‌حادثه تیراندازی در شهرک واوان واقع در اسلامشهر به پلیس اعلام شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که در جریان این تیراندازی، 2مرد جوان به ضرب گلوله به قتل رسیده‌اند.  مقتولان ارسلان و امیر نام داشتند که طبق اطلاعات به‌دست‌آمده از سوی پلیس، زمانی که سوار بر خودروی پژو206 در حال عبور از یکی از خیابان‌های شهرک واوان بودند، هدف شلیک گلوله قرار گرفته بودند. عامل یا عاملان جنایت با اسلحه کلاشینکف سرنشینان پژو را به رگبار بسته و هر دوی آنها را به قتل رسانده بودند.

پرونده قدیمی
همه شواهد از یک انتقام‌جویی خونین حکایت داشت. مأموران پس از به‌دست‌آوردن هویت مقتولان به بررسی گذشته آنها پرداختند و متوجه شدند که هردو مقتول چند سال قبل در پرونده قتل مرد جوانی به نام کیوان در منطقه سعادت‌آباد تهران بازداشت و راهی زندان شده، اما به‌تازگی با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده بودند.
کارآگاهان برای به‌دست‌آوردن اطلاعات بیشتر به بررسی پرونده قتلی پرداختند که در سعادت‌آباد رخ داده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که عصر 7مردادماه سال99 جوانی به نام کیوان درحالی‌که پشت فرمان یک خودروی سوناتا در یکی از خیابان‌های سعادت‌آباد نشسته بود، هدف گلوله قرار گرفته و به قتل رسیده بود. با حضور پلیس و بررسی‌های تخصصی معلوم شد که 2نفر به نام‌های ارسلان و امیر در پشت‌پرده این جنایت حضور دارند. کارآگاهان در ادامه دریافتند که ارسلان و امیر بر سر یک دختر با کیوان(مقتول) اختلاف داشته‌اند و این اختلافات آنقدر پیش رفته بودکه در نهایت تصمیم به قتل کیوان گرفته‌اند. آنها اما برای اجرای نقشه جنایت 3آدمکش اجیر کرده بودند. به این ترتیب آدم‌کش‌های اجیرشده در روز حادثه به کمین کیوان نشسته بودند و زمانی که او پشت فرمان خودروی سوناتایش بود، وی را به گلوله بسته و به قتل رسانده بودند.  با این اطلاعات، دستور بازداشت عاملان جنایت صادر شد و مدتی بعد علاوه بر قاتلان اجیرشده، ارسلان و امیر هم دستگیر شدند و همگی به زندان افتادند. قاتلان اجیرشده بودند؛ در بازجویی‌‌ها اعتراف کردند که مقتول را نمی‌شناختند و از سوی ارسلان و امیر برای کشتن او اجیر شدهبودند؛ این در حالی بود که ارسلان و امیر مدعی بودند که هیچ نقشی در قتل کیوان ندارند. تمامی متهمان پرونده در این مدت در زندان بودند تا اینکه حدود 6ماه پیش، ارسلان و امیر توانستند با سپردن وثیقه از زندان آزاد شوند.

انتقام خونین
بررسی این پرونده قدیمی، این فرضیه را که ماجرای قتل ارسلان و امیر در خودروی206 با ماجرای قتل کیوان در سال99 در ارتباط است، تقویت کرد. کارآگاهان تحقیقات خود را ادامه دادند و به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد فرضیه آنها حقیقت دارد. طبق بررسی های صورت گرفته کیوان(مقتول اول) برادری به نام کامران دارد که پس از کشته‌شدن برادرش از ارسلان و امیر کینه شدیدی به دل گرفته بود. مأموران همچنین متوجه شدند که وی از وقتی متوجه شده بود که ارسلان و امیر با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده‌اند، درصدد بود که از آنها انتقام بگیرد. او درنهایت نیز نقشه خود را عملی کرده و پس از به‌رگباربستن خودروی این دو مرد جوان در شهرک واوان، آنها را به قتل رسانده و گریخته بود.

دستگیری در شمال
با این سرنخ، دستور بازداشت کامران صادر شد و کارآگاهان در تحقیقات تخصصی متوجه شدند که وی از تهران به یکی از شهرهای شمالی کشور گریخته و در آنجا مخفی شده است. به این ترتیب تیمی از مأموران با دریافت نیابت قضایی راهی این شهر شدند و با محاصره مخفیگاه قاتل، او را دستگیر کردند. کامران پس از انتقال به تهران به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و گفت: برادرم(کیوان) نمایشگاه خودرو داشت و سرمایه‌دار بود. او چند‌ماه قبل از اینکه به قتل برسد، با دختر جوانی به نام شهین دوست شد. رابطه دوستانه آنها خیلی دوام نیاورد و با هم اختلاف پیدا کردند و از هم جدا شدند. مدتی بعد برادرم متوجه شد شهین با جوانی به نام ارسلان دوست شده است و همین موضوع باعث اختلاف برادرم با ارسلان شد. تابستان سال99 به برادرم خبر دادند که شهین در جشن تولد ارسلان در فشم شرکت کرده است. برادرم خیلی عصبانی شد و به فشم رفت و مراسم تولد را به‌هم زد و همان زمان بود که ارسلان برادرم را تهدید به قتل کرد. مدتی گذشت تا اینکه مرداد سال99 ارسلان و دوستش امیر تهدید خود را عملی کردند و با اجیرکردن قاتل، برادرم را در سعادت‌آباد به قتل رساندند. هرچند آنها بازداشت شدند، اما چون قتل از سوی آنها صورت نگرفته بود و آنها فقط طراح نقشه قتل بودند و آدمکش اجیر کرده بودند، توانستند 6‌ماه قبل با سپردن وثیقه از زندان آزاد شوند. این را که شنیدم خیلی عصبانی شدم و تصمیم به انتقام گرفتم. نمی‌توانستم ببینم افرادی که برای قتل برادرم آدمکش اجیر کرده و جانش را گرفته‌اند، آزاد در شهر می‌چرخند. مرگ برادرم خیلی ما را از لحاظ روحی به‌هم ریخته بود. مادرم داغ سنگینی را به دوش می‌کشید و همه اینها موجب شد من نقشه قتل امیر و ارسلان را بکشم.  وی ادامه داد: روز حادثه به همراه چند نفر از دوستان برادرم امیر و ارسلان را تعقیب کردیم و در حوالی شهرک واوان خودرویشان را به رگبار بستم. پس از این حادثه به شهرستان بهشهر گریختم و ویلایی را برای مدت کوتاهی اجاره کردم. قرار بود از گرگان به یکی از شهرهای مرزی بروم و از آنجا از کشور خارج شوم؛ اما مأموران مخفیگاهم را شناسایی کردند و خیلی زود دستگیر شدم.  در ادامه تحقیقات، متهمان دیگر این پرونده دستگیر شدند. تحقیقات تکمیلی از متهمان دستگیرشده توسط مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید