• شنبه 9 تیر 1403
  • السَّبْت 22 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 29
پنج شنبه 31 خرداد 1403
کد مطلب : 227831
+
-

برای گردش تابستانی ، رودخانه‌های شرق پایتخت را انتخاب کنید

خاطره‌سازی در جاجرود و پلنگ‌دره

خاطره‌سازی در جاجرود و پلنگ‌دره

مهدیه تقوی‌راد

 از همان قدیم‌ها هر وقت خانواده‌ها تصمیم می‌گرفتند آخر هفته را خوش بگذرانند یک زیر‌انداز و یک قابلمه غذا و مقداری میوه با خود همراه می‌کردند و راه می‌افتادند سمت لب آب. رودخانه‌های اطراف شهر همان لب‌آبی بود که پدر خانواده وعده‌اش را به بچه‌ها می‌داد. رفتن به لب آب و چند ساعت استراحت فارغ از هیاهوی شهر یکی از کم‌هزینه‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید داشته باشید. حوالی مرزهای شرقی پایتخت، گزینه‌های مختلفی برای گردش کنار رودخانه دارید.

معرفی: اسکلیم‌رود در نزدیکی روستای لفور قرار دارد؛ رودخانه‌ای که به آبشاری به همین نام می‌رسد. در مسیر، وجود آبشارهای کوچک و حدود 200حوضچه آهکی هم تماشایی است.

چطور برویم: از جاده‌ تهران‌- فیروزکوه به ‌سمت شیرگاه بروید. با رفتن به روستای لفور رودخانه اسکلیم‌رود پیش روی شما قرار دارد.



بازدید از آبشار مطبق
اسکلیم‌رود معمولا در همه فصول سال پرآب و دلیل سرسبزی اطراف روستای لفور است. بعد از گردش کنار این رود، می‌توانید آبشارهایی را که در مسیر رودخانه وجود دارد ببینید. برای رسیدن پای آبشار اسکلیم‌رود که قدمت آن به دوران ژوراسیک بر‌می‌گردد باید 2تا 3ساعت جنگل‌پیمایی کنید. البته در منطقه لفور 84آبشار وجود دارد. آبشار اسکلیم‌رود آبشاری آهکی است که به‌دلیل داشتن املاح آهکی خواص درمانی زیادی دارد و با 32متر ارتفاع که به‌صورت پلکانی و طبقاتی دیده می‌شود به عروس آبشارهای سواد‌کوه شهرت یافته است. شنا‌کردن در آبشار اسکلیم و حوضچه‌های آن ممنوع است چراکه حوضچه‌های این آبشار رسوبی هستند و شکل‌گیری آنها زمان زیادی طول می‌کشد؛ بنابراین برای حفظ این میراث باارزش طبیعی شنا در آنها ممنوع شده است.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید