• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 29 خرداد 1403
کد مطلب : 227629
+
-

به یاد نام‌آوران

     موضوع: مشاهیر حسن‌آباد
     ویژگی: خدمت به هنر و سیاست کشور

آیت‌الله ‌شیخ حسین لنکرانی

این روحانی و مرد سیاست، سال1268 شمسی در خانواده‌ای مذهبی در محله سنگلج متولد شد. پدرش آیت‌الله حاج شیخ علی لنکرانی از عالمان و مجتهدان معروف تهران بود. او مقدمات علوم اسلامی را در محضر پدر آموخت و برای ادامه تحصیل راهی نجف شد. او که از شاگردان شیخ فضل‌الله‌نوری بود در انتخابات دوره چهاردهم از حوزه انتخابیه اردبیل به مجلس راه یافت. آیت‌الله ‌شیخ حسین لنکرانی که از مخالفان انقلاب سفید در دوره پهلوی دوم بود،  سال 1368به دیدار حق شتافت.

ناصر حجازی

این دروازه‌بان تیم‌ملی سال 1328در محله سلسبیل به دنیا آمد، اما زمانی که نوجوان بود به محله حسن‌آباد نقل مکان کرد. حجازی به‌عنوان یکی از برترین دروازه‌بان‌های آسیا، 2 قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، یک قهرمانی در بازی‌های آسیایی و قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را به همراه تیم استقلال در کارنامه دارد. این ساکن قدیمی محله حسن‌آباد 2خرداد سال 1390بر اثر سرطان ریه‌ دار فانی را وداع گفت.ژ

شهین تسلیمی

تسلیمی سال1334 در سه‌راه امین‌حضور به دنیا آمده است. اما خیلی زود به محله حسن‌آباد نقل مکان کردند. دوران دبستان را در مدرسه قدسیه اسلامی در حوالی خیابان مختاری گذراند. او کارش را با سریال «باغ مظفر» شروع کرد و در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی‌ زیادی مانند زن بابا، دایره‌زنگی، بزنگاه، چهارچرخ و... نقش‌آفرینی کرده است.

محمود شاهرخی

 این شاعر انقلابی سال 1306در بم متولد شد. دوران کودکی و تحصیلات ابتدایی را در این شهر گذراند و تحصیلات متوسطه را درکرمان و یزد به پایان رساند. او با شروع جنگ تحمیلی مضامین شعر‌هایش را با موضوع دفاع‌مقدس، شهادت، ایثار و حماسه‌سازی رزمندگان گره زد. شاهرخی سال 1388در 82سالگی درگذشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید