• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
یکشنبه 27 خرداد 1403
کد مطلب : 227596
+
-

خوش خبر

رونمایی از ۵ داروی ضدسرطان
خبرهایی با محتوای علم و فناوری آن هم در حوزه پزشکی که ارتباطی مستقیم با سلامت مردم دارد، برای همه ما خوشایند است. خبرهایی از خودکفایی، تولید انبوه،
دور زدن تحریم‌ها و تسهیل روند درمان، همگی نشانگر اتفاقی خوب است که می‌تواند از رنج بیماری بکاهد. خبر مربوط به رونمایی از ۵ داروی ضدسرطان در گروه سلامت و دارویی برکت است. داروهایی مهم و وارداتی که مردم با زحمت و هزینه بالا آن را تهیه می‌کردند اما هم‌اکنون توسط نخبگان ما تهیه و بومی‌سازی شده تا در داخل کشور عرضه شود؛ داروی تولید شده در سال‌جاری 8 میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهد داشت. به‌گفته رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، «قیمت این داروها نسبت به مشابه خارجی بسیار پایین‌تر است و تأکید شده قیمت‌ها تاحد امکان کاهش یابد تا مردم برای تهیه آن دچار زحمت مالی نشوند. ضمنا به‌رغم تقاضا برای صادرات تا زمانی که نیاز داخل به‌طور کامل برطرف نشود، صادرات انجام نخواهد شد.»

آبیاری درختان در اسفراین
در حوالی روز جهانی گل و گیاه، بد نیست راوی کار خوب 2 کوهنورد اسفراینی باشیم که با عشق‌شان به مخلوقاتی از جنس گیاهان می‌توانند حس طبیعت دوستی را در دیگران زنده کرده و الگویی برای دوستداران محیط‌زیست باشند. این دو کوهنورد طبیعت دوست به‌طور منظم با حضور در پارک قائم اسفراین، اقدام به آبیاری درختان منطقه می‌کنند. اقدامی که نه‌تنها سلامت درختان و دستاوردهای زیست‌محیطی را همراه دارد، بلکه باتوجه به ثوابی که در حفاظت از گیاهان نهفته است، می‌تواند نقش مهمی در زندگی دنیا و آخرت آنها داشته باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :