• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 20 تیر 1397
کد مطلب : 22730
+
-

طرح شورا برای ضابطه‌مند‌شدن شوراهای معماری

اعضای شورای شهر تهران دیروز یک‌فوریت طرح تعیین ساختار و اختیارات «شوراهای معماری مناطق» را تصویب کردند

شورا
طرح شورا برای ضابطه‌مند‌شدن شوراهای معماری


جلسات این روزهای شورای شهر تهران برخلاف گرمای بالای پایتخت، حرارت آنچنان زیادی ندارد. بر همین اساس اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلساتی آرام، موضوعاتی اما مهم را در حوزه شهرسازی بررسی می‌کنند.

به‌گزارش همشهری، آنگونه که دیروز یک‌فوریت طرحی مهم را برای تعیین ساختار و اختیارات شوراهای معماری مناطق به تصویب رساندند و شهرداری را موظف کردند ظرف مدت 2ماه لایحه‌ای را برای این منظور ارائه کند. اهمیت این طرح از آن جهت است که پس از اجرا و ابلاغ، تصمیمات شوراهای معماری مناطق، پشتوانه حقوقی صحیح پیدا کرده و دیگر فراتر از طرح تفصیلی نخواهد بود. اعضای شورا روز گذشته همچنین لایحه بهای خدمات بهشت زهرا را به‌تصویب رساندند.

اینطور که رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران درخصوص لایحه خدمات بهشت‌زهرا گفت: بهای خدمات در فاز2 بهشت زهرا -که بیش از 95درصد آن پر شده است- حدود 9میلیون تومان خواهد بود. زهرا صدراعظم نوری ادامه داد: «در بخش‌هایی از فاز 3بهشت‌زهرا که 70درصد ظرفیت آن پرشده، هر طبقه یک‌میلیون تومان و در بخش‌هایی که حجم بیشتری از قبور پر شده‌است، نیز این رقم به تناسب افزایش پیدا می‌کند.» در این میان سیدحسن رسولی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد کاهش هزینه خدمات برای کودکان 7سال به پایین را تا 50درصد ارائه داد که مورد تأیید اعضا قرار گرفت.

در حاشیه جلسه دیروز، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران هم آماری را درباره میزان فوتی‌های پایتخت بیان کرد. او گفت: «در تهران حدود ۵۰هزار فوت سالانه اتفاق می‌افتد که در بهشت‌زهرا ثبت می‌شود. از این تعداد ۲۵هزار نفر در بهشت‌زهرا ماندگار می‌شوند که از این بخش هم دفن ۲۲هزار متوفی غالباً به‌صورت رایگان انجام می‌شود و ۱۰ تا ۱۲هزار دفن هم در قبال دریافت هزینه صورت می‌گیرد.»


طلب شهرداری از بنیاد تعاون سپاه
محسن هاشمی دیروز در رابطه با موضوع بدهی بنیاد تعاون سپاه به شهرداری تهران هم توضیح داد. او در پاسخ به این سؤال که بنیاد تعاون سپاه هرگونه بدهی را تکذیب کرده، گفت: «لازم نیست در این خصوص صحبتی انجام شود، اعداد و ارقام مشخص بوده و حسابرسی نیز شده است. بنابراین باید شهرداری و بنیاد جلسه‌ای را برگزار کنند تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود. سازمان بازرسی کل کشور گزارشی را ارائه داده که یکی از شرکت‌های وابسته به بنیاد به شهرداری تهران بدهکاری دارد و معاونت مالی شهرداری نیز این موضوع را تأیید کرده است. بهتر است اینگونه مسائل سیاسی نشود و این طلب را باید شهرداری دریافت کند.»

روز گذشته یک‌فوریت طرح مدیریت تعارض منافع که در راستای شفاف‌سازی و کاهش فساد در بدنه شهرداری است نیز به تصویب اعضای شورا رسید.

ناهید خداکرمی هم در نطق پیش از دستور خود، به اهمیت استفاده کمتر از پلاستیک پرداخت. او بر پیوستن به کمپین «نه به پلاستیک» تأکید داشت. همچنین چند عضو شورا دیروز تذکر و پیشنهاد قابل توجهی را عنوان کردند. ابتدا محمد سالاری نسبت به پیچیده و طولانی بودن روند صدور پروانه ساختمانی تذکر داد و سپس مجید فراهانی از ریاست شورا خواست از اعضای تیم ملی فوتبال برای حضور در شورا دعوت شود. حجت نظری نیز خواستار ارائه لایحه افزایش انتصابات جوانان در پست‌های مدیریتی در صحن شد.


این خبر را به اشتراک بگذارید