• یکشنبه 3 تیر 1403
  • الأحَد 16 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 23
دو شنبه 21 خرداد 1403
کد مطلب : 227126
+
-

خدمتگزاری درتر از شهید جمهور

یادداشت
خدمتگزاری درتر از شهید جمهور

محمدرضا میرتاج‌الدینی؛ نماینده سابق مجلس

شورای نگهبان در مهلت قانونی بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، 6نامزد انتخابات را احراز صلاحیت کرد. تصمیم این شورا فصل‌الخطاب است. جمهوری اسلامی ایران پس از شهادت سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور سابق، به نصاب جدیدی در خدمت صادقانه و عاشقانه به مردم دست یافته است. مردم هم در مراسم تشییع شهدا نشان دادند خادمان صادق خود را تکریم می‌کنند و نسبت به تلاش‌های آنان آگاه هستند. در ارتباط با ویژگی‌های رئیس‌جمهور آینده 10نکته حائز اهمیت است:
1-رئیس‌جمهور آینده باید ضمن حفظ تراز خدمتگزاری رئیس‌جمهور شهید ایران اسلامی، برای رفع امور برزمین‌مانده مردم تلاش شبانه‌روزی کند.
2-انتخابات ریاست‌جمهوری برای کسب مقام و قدرت نیست؛ بلکه ریاست‌جمهوری جایگاه خدمت است. رئیس‌جمهور باید خدمتگزاری صادق، ولایی، ساده‌زیست و مبتکر باشد و برای مشکلات اولویت‌دار کشور برنامه داشته باشد تا سطح جدیدی از پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب را باز کند.
3-کشور نیاز به طرح‌های قوی برای ارتقای معیشت مردم دارد و رئیس‌جمهور آینده باید همکاران متعهد، مدیر و شایسته در این مسیر انتخاب کند.
4-اقدامات دولت آینده باید عدالت را در سطح جامعه ارتقا دهد. رئیس دولت چهاردهم در مقابله با فساد، رانت‌خواری و امتیازطلبی باید پرچمدار باشد و جلوتر از همه حرکت کند.
5-مردم با حضور حماسی‌ای که در مراسم تشییع شهدای خدمت داشتند، نشان دادند که به ایشان احساس تعلق داشته‌اند. برجستگی‌ها و امتیازات آقای رئیسی در دولت آینده مورد انتظار گسترده مردم است.
6-نامزدهای انتخابات ویژگی‌های ارزنده دولت شهید جمهور را چه در رقابت‌ها و چه در تشکیل دولت آینده به‌کار ببندند. شهید رئیسی، شهید رجایی گام دوم انقلاب ما شد. آقای رئیسی در شیوه‌های مدیریتی و خدمت صادقانه و عاشقانه برای مردم یک الگو شد.
7-تفاوت‌های فکری نامزدها و شرایط اقتصادی کشور طلب می‌کند نامزدها برنامه‌های ابتکاری و جدیدی برای عبور از مشکلات اقتصادی داشته باشند. باید امتیازات دولت شهید رئیسی حفظ شود و اقدامات جدید برای سرعت‌بخشی به مسیر هم مدنظر قرار گیرد.
8-جهاد شبانه‌روزی به‌دور از اشرافی‌گری و همراه با ساده‌زیستی، خدمت دلسوزانه و عاشقانه برای مردم، فرصت‌ها را ازدست‌ندادن و از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای حل مشکلات بهره‌بردن و استفاده از نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های متخصصان جزو ویژگی‌های دولت آقای رئیسی بود که در انتخاب رئیس‌جمهور بعدی نیز باید لحاظ شود.
9-همکاری آقای رئیسی با نهادهای حاکمیتی مثال‌زدنی بود. ایشان خودش را سرباز ولایت می‌دانست و در این رابطه هیچ‌گونه سستی نشان نداد و واقعا مثل شهید رجایی الگو شد. او یک رئیس‌جمهور مکتبی و ولایی بود و برخلاف برخی که در این مسیر ثابت‌قدم نماندند، ایشان در این مسیر ثابت‌قدم ماند و در تعامل با مجلس و قوه قضاییه هم هماهنگی خوبی داشت.
10-آقای رئیسی در مسیر پاکدستی و شایسته‌سالاری حرکت کرد،
 گشت ارشاد مدیران را تشکیل داد و بر همین اساس هم هرجا مشکل و موردی از فساد در دولت سیزدهم پیش آمد، با آن قاطعانه برخورد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید