• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
یکشنبه 20 خرداد 1403
کد مطلب : 226994
+
-

تسویه ۷۰ همت از بدهی‌های شهرداری تهران

مبلغ مطالبات بانک‌ها از شهرداری پایتخت به نصف رسید

فرخنده رفائی؛ روزنامه‌نگار

معاون مالی و اقتصادشهری شهرداری تهران از تسویه 70همت(هزار میلیارد تومان) از بدهی‌های این نهاد به بانک‌ها خبر داد. لطف‌الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در نشستی ضمن تشریح عملکرد شهرداری تهران در حوزه‌های مختلف از کاهش حجم بدهی‌های شهرداری و خروج این نهاد از لیست سیاه بانک‌ها خبر داد و گفت: ادعای بانک‌ها درباره بدهی شهرداری 170همت بود که ما این مبلغ را به ۱۰۰همت رساندیم.
فروزنده در توضیح جزئیات تسویه حساب شهرداری گفت: بخشی از این بدهی‌ها ازجمله ۶۰ همت وام بانک تجارت تسویه شده و کل مبلغ بدهی ما با مذاکراتی که با این بانک انجام دادیم به ۱۵همت رسیده که این مبلغ هم تا پایان سال تسویه خواهد شد. او همچنین از توافق با بانک ملی برای کاهش بدهی شهرداری به این بانک از ۲ به یک همت خبر داد و اعلام کرد:پرونده طلب بانک صادرات از شهرداری تهران نیز که مبلغ آن ۷همت بود با تسویه ۳.۵همت بسته شد.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری در رابطه با بدهی به بانک شهر نیز گفت: این بانک بدهی شهرداری را ۴۴همت اعلام کرده که در این‌باره نیز مذاکراتی در حال انجام است.
فروزنده دیگر ادعای مالی را که در رابطه با شهرداری مطرح شده است خط متروی تهران-کرج عنوان کرد و گفت: ادعایی که در این رابطه مطرح شده ۴۵همت است، اما برآورد ما این است که کل این مبلغ ۱۴همت است که باید در این‌باره مذاکراتی انجام شود. معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری، تسویه بخشی از بدهی‌های شهرداری را باعث خروج این نهاد از لیست سیاه بانک‌ها و فراهم شدن امکان دریافت تسهیلات دانست و افزود: ۵۰درصد مبلغ خرید اتوبوس‌هایی که در داخل کشور خریداری شده از محل تسهیلات بانکی تامین شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید