• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
یکشنبه 20 خرداد 1403
کد مطلب : 226992
+
-

آراستگی شهر تهران با اجرای طرح 10گانه

 معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران از اجرای طرح 10گانه تحول در آراستگی شهر تهران خبر داد و گفت: این طرح به مرور امسال و متناسب با موضوع‌های مختلف حوزه خدمات شهری در مناطق 22گانه شهر تهران اجرا خواهد شد.حسین نظری درخصوص اجرای طرح‌های ویژه تحول در آراستگی شهر گفت: این طرح با توجه به اسناد فرادستی و تدابیر 8گانه شهردار تهران در معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست تهیه و آماده‌سازی‌ شده است.

اولویت اول؛ حوزه خدمات شهری
نظری اولویت اول حوزه خدمات شهری در شهرداری تهران را آراستگی و نظافت شهر دانست و افزود: تدابیر 8گانه شهردار تهران در معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست مانند تحول در نگهداشت شهر، تغییر در چهره شهر، ارتقای سطح ایمنی و محیط‌زیست، تحول نگهداشت و توسعه فضای سبز و... از اولویت‌های مهمی است که در این طرح به شکل ویژه دیده شده است.او اضافه کرد: به‌منظور ایجاد تحول در سطح پایتخت و پس از انجام نیازسنجی و کارشناسی‌های لازم، طرح ویژه آراستگی شهر تهران امسال و با موضوعات مختلف حوزه خدمات شهری در تمامی مناطق 22گانه اجرایی خواهد شد.

مهم‌ترین اهداف: ارتقای منظر
معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران اهداف این طرح را برشمرد و گفت: ارتقای وضعیت سیما و زیبایی محیط شهری، ایجاد وحدت رویه در نگرش مناطق و شیوه اجرا، حمایت از فضای سبز و... از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

اولین گام؛ معابر اصلی
حسین نظری اشاره داشت: در گام نخست یکی از طرح‌های 10گانه ویژه تحول در آراستگی شهر با عنوان بهسازی و اصلاح وضعیت خاک باغچه‌ها(باغچه آراسته) به مناطق 22گانه ابلاغ شده است. او در ادامه گفت:  این طرح در 2محور اجرایی خواهد شد؛ محور نخست معابر و میادین اصلی و محور دوم معابر فرعی در تمامی مناطق است.به‌گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 9طرح باقیمانده نیز در یک بازه زمانی مشخص و تا پایان امسال به مناطق ابلاغ و اجرایی خواهند شد. همچنین در جریان اجرای این طرح تمامی مناطق مورد پایش و ارزیابی مستمر درخصوص کیفیت و چگونگی اجرا قرار خواهند گرفت.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید