• یکشنبه 3 تیر 1403
  • الأحَد 16 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 23
یکشنبه 20 خرداد 1403
کد مطلب : 226990
+
-

همکاری حمل‌ونقلی تهران و نجف

فرناز محمدزاده؛ روزنامه‌نگار

نشست مدیران حوزه حمل‌ونقل شهرداری تهران و استاندار نجف به‌منظور انتقال تجارب برگزار شد. در این نشست، استاندار نجف و هیأت همراه به‌منظور تبادل‌نظر و تجربیات با مدیران حوزه حمل‌ونقل شهرداری تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.

رویکرد کنترل ترافیک؛ افزایش ایمنی و مدیریت معابر
حمید برادران، سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران در این نشست با ارائه گزارشی گفت: رویکرد اصلی ما در شرکت کنترل ترافیک افزایش ایمنی و مدیریت بهتر شبکه معابر است. پروژه‌ توسعه سامانه هوشمند حمل‌ونقل ترکیبی ازجمله پروژه‌های نوینی است که در دوره اخیر مدیریت شهری آغاز شد. ما پیش‌بینی می‌کنیم که ۳۰ درصد سهم حمل‌ونقل عمومی را ظرف ۲سال آینده به عدد ۵۰برسانیم که کاهش آلودگی هوای تهران، کاهش زمان سفر و... را به همراه خواهد داشت.

99درصد تجهیزات، ایرانی است
برادران با اشاره به اینکه ابزارهایی که در حال حاضر در شرکت کنترل ترافیک به‌عنوان رصد جریان ترافیکی وجود دارند، حاصل حدود ۳۰ سال تجربه دانشگاهیان و صاحب‌نظران ایرانی این حوزه اند، گفت: تقریبا ۹۹درصد این تجهیزات ایرانی هستند که می‌توانند در ایام اربعین و حضور زائران کشورهای مختلف در این گردهمایی  بزرگ برای مدیریت شهری نجف کمک‌کننده باشند.او گفت: ما می‌توانیم سامانه‌ای را برای شهر نجف تعریف کنیم که بدون نصب زیرساخت نیاز اولیه را در این حوزه برآورده کند و با استفاده از آن شروع به جمع‌آوری دیتا کنیم و وضعیت ترافیک نجف را به شما ارائه دهیم. پس از یک‌سال نیز با نصب تجهیزات لازم به شما کمک می کنیم.

تلاش برای ایجاد ساختار جدید در نجف
در ادامه، یوسف مکی، استاندار نجف نیز در این نشست با بیان اینکه ما با توجه به شرایط شهر نجف 2راه‌حل پیش رو داریم، گفت: ما به‌دنبال ساخت شهر جدیدی در کنار شهر قدیمی نجف هستیم که در نهایت این دو شهر را با مترو به یکدیگر متصل کنیم. یکی از فواید این سفر نیز این است که می‌توانیم از حوزه متروی شهر تهران تجربیات لازم را کسب کنیم.او افزود: ما مشکلاتی در تقاطع‌ها و چهارراه‌ها داریم که در این خصوص نیازمند هوش مصنوعی هستیم تا بتوانیم ۹۰درصد مشکلات را رفع کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید