• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
چهار شنبه 16 خرداد 1403
کد مطلب : 226697
+
-

در هفته محیط‌زیست در شهر چه خبر است؟

مریم باقرپور؛ روزنامه‌نگار

از امروز هفته ملی محیط‌زیست با شعار «سهم من در تداوم حیات» شروع شده و تا 22خرداد برنامه‌های مدیریت شهری در پایتخت ادامه دارد.

برنامه‌هایی برای مشارکت داوطلبانه
به‌گفته اصغر عطایی، سرپرست اداره کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، ارتقای دانش شهروندان در زمینه ضرورت حفاظت از محیط‌زیست و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در زمینه سبک زندگی دوستدار محیط‌زیست، جلب مشارکت آگاهانه و داوطلبانه شهروندان در جهت بهبود وضعیت محیط‌زیست کلانشهر تهران از مهم‌ترین اهداف سیاستگذاری‌ها و برنامه‌های این هفته است.

بازدید از خانه‌های محیط‌زیست
بازدید و تقویت خانه‌های محیط‌زیست با حضور رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی یکی از این برنامه‌هاست. تهران اکنون بیش از 100خانه محیط‌زیست دارد که در محله‌های مختلف مناطق فعالیت می‌کنند.

2نیروگاه خورشیدی افتتاح می‌شود
در شرایطی که در روزهای گرم سال مشکل برق وجود دارد، افتتاح 2نیروگاه کوچک‌مقیاس خورشیدی خبر خوش این هفته خواهد بود.

یک اثر طبیعی ثبت می‌شود
رونمایی از ثبت اثر طبیعی صخره‌های ارواح سنگی یکی دیگر از فعالیت‌ها در این هفته خواهد بود. این اثر طبیعی در روستای وردیج و واریش منطقه22  قرار دارد و یکی از محل‌های گردشگری به شمار می‌آید.

اجرای برنامه‌های فرهنگی
تقدیر از دبیران فعال محیط‌زیست مناطق ٢٢گانه و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال، تقدیر از محیط‌بانان نمونه استان تهران، برگزاری دوره آموزشی محیط‌زیستی ویژه رانندگان تاکسی، برگزاری پویش فرهنگی ویژه هفته محیط‌زیست و... از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته محیط‌زیست است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید