• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
پنج شنبه 10 خرداد 1403
کد مطلب : 226479
+
-

غرامت 900هزار دلاری برای اشتباه هولناک پلیس آمریکا

آن سوی مرز
غرامت 900هزار دلاری برای اشتباه هولناک پلیس آمریکا

دادگاه ایالتی آمریکا حکم به پرداخت غرامت 900هزار دلاری به یک پسرجوان بیمار داده که پلیس با شکنجه، او را مجبور به اعتراف به قتل کرده بود. به‌ گزارش همشهری به نقل از سی‌بی‌اس‌نیوز، ساعت 10شب 7 آگوست سال2018، فردی به نام توماس پرز با پلیس تماس گرفت و گفت که پدر 70ساله‌اش برای هواخوری به همراه سگشان از خانه خارج شده، اما بعد از مدتی سگ به تنهایی به خانه برگشته است و خبری از پدرش نیست. ماموران پلیس وقتی به محل زندگی توماس و پدرش رفتند به رفتار توماس شک و احساس کردند که او بلایی بر سر پدرش آورده و قصد دارد حقیقت را از پلیس مخفی کند. به این ترتیب وی را به اداره پلیس فونتانا در کالیفرنیا بردند و مورد بازجویی قرار دادند. توماس به مأموران گفت: من به‌ دلیل مشکلات روحی، قرص مصرف می‌کنم. به همین دلیل با پدرم درگیر شدم، اما یادم نمی‌آید دعوای من و پدرم بر سر چه بود. بعد از این درگیری پدرم به همراه سگ‌مان از خانه بیرون رفت.
اعترافات توماس در حالی بیان می‌شد که هیچ ردی از پدرش نبود و پلیس اطمینان پیدا کرده بود که او پدرش را کشته است. به همین دلیل بازجویی را ادامه دادند و به او گفتند که در بازرسی از خانه، لکه‌های خون پیدا کرده‌اند. آنها به توماس گفتند که اکنون پدرت در سردخانه است و تو پدرت را به قتل رسانده‌ای. این اقدامات پلیس باعث شد که توماس از روی ترس و اضطراب به قتل پدرش اعتراف کند.
بعدها در ویدئویی که به ‌دست یکی از رسانه‌ها رسیده بود، مشخص شد که توماس چطور در زمان بازجویی شکنجه می‌شده است. این شکنجه‌ها 17ساعت طول کشیده و باعث شده که توماس به فکر خودکشی بیفتد، اما موفق نشده است.
این مرد 3روز بازداشت بود تا اینکه معلوم شد پدرش در روز حادثه به فرودگاه لس‌آنجلس  رفته و از آنجا راهی شهری شده که دخترش در آنجا زندگی می‌کند. وقتی پدر توماس و خواهرش متوجه ماجرا شدند از کارآگاهان  پلیس شکایت کردند. جری استرینگ، وکیل توماس به رسانه‌ها گفت: توماس تحت ‌تأثیر شکنجه‌های پلیس موهایش را کنده بود، پیراهنش را پاره کرده بود و به ‌خود ضربه می‌زد. او حال روحی مناسبی نداشت. تاکتیک‌های وحشتناک کارآگاهان باعث سردرگمی و پریشانی ذهنی او شده بود تا جایی که او به دروغ به کشتن پدرش اعتراف و سعی کرد خودش را هم بکشد. وکیل توماس ادامه داد: این اقدام ظالمانه یک شکنجه روحی و روانی  است که به یک اعتراف دروغ از توماس و زندانی کردن او منجر شد.
وکیل توماس همه موارد اتهامی پلیس را در دادگاه اورنج کانتی کالیفرنیا مطرح و از دادگاه درخواست غرامت کرد.
خانواده توماس و وکیل او به ‌مدت 6سال شکایت خود را پیگیری کردند تا اینکه چند روز پیش دادگاه اورنج کانتی رأی این پرونده را صادر و پلیس را محکوم به پرداخت 900هزار دلار غرامت به توماس پرز به‌ دلیل بدرفتاری و شکنجه او کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید