• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
پنج شنبه 10 خرداد 1403
کد مطلب : 226474
+
-

کابوس دوباره قاتلی که فکر می‌کرد از قصاص گریخته است

مردی که به اتهام قتل همسر سابقش به قصاص محکوم شده بود، از سوی مادرزنش بخشیده و آزاد شد، اما حالا پدرزن او پس از سال‌ها بی‌خبری، راهی دادسرا شده و درخواست اجرای حکم کرده است. به گزارش همشهری، شروع این پرونده به سی‌ام شهریور سال 91 برمی‌گردد. آن روز مردی که به‌دلیل اختلافات خانوادگی با همسر سابقش درگیر شده بود، او را با ضربات چاقو به قتل رساند و خیلی زود از سوی پلیس دستگیر شد. او در اعترافاتش گفت: من و همسر سابقم، مدام با هم دعوا و درگیری داشتیم. ما یک‌بار از هم طلاق گرفتیم اما به‌خاطر دخترمان، مجددا با هم ازدواج کردیم. با این حال اختلافاتمان حل نشد و برای بار دوم از هم جدا شدیم.
 وی ادامه داد: حضانت دخترم به رویا سپرده شده بود و من هر از گاهی به دیدن او می‌رفتم. هر وقت به دیدن دخترم می‌رفتم، از همسر سابقم می‌خواستم دوباره با هم ازدواج کنیم اما او راضی نمی‌شد. روز حادثه درحالی‌که دخترمان مدرسه بود، با همسر سابقم صحبت کردم اما او نمی‌خواست با من ازدواج کند. سر همین مسئله درگیر شدیم، من که عصبانی بودم با ضربات چاقو او را به قتل رساندم و بعد خودزنی کردم که زنده ماندم.
مرد جنایتکار مدتی بعد در دادگاه به قصاص محکوم شد و این حکم به تأیید دیوانعالی کشور هم رسید. او در یک قدمی مجازات قصاص بود که مادر مقتول به دادسرای جنایی تهران رفت و به‌خاطر رضای خدا و نوه‌اش، قاتل دخترش را بخشید. پس از رضایت یکی از اولیای‌دم، تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تلاش زیادی برای جلب رضایت پدر مقتول کرد؛ اما وی که حضانت فرزند مقتول را هم به‌عهده دارد، حاضر نشد برای تعیین تکلیف قاتل به دادسرا مراجعه کند. در این شرایط قاتل که در زندان بلاتکلیف مانده بود از دادگاه درخواست کرد تا با سپردن وثیقه، مجوز آزادی موقت او را صادر کنند. دادگاه نیز موافقت کرده و مرد زندانی توانست 6سال پیش با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود.

قصاص
 این پرونده همچنان روی میز شعبه دوم اجرای احکام باز بود تا اینکه چند روز قبل پدر رویا به دادسرا رفت و خواستار قصاص قاتل دخترش شد. وی گفت: من از همان ابتدا تصمیم داشتم دامادم را قصاص کنم و در جلسه دادگاه هم از طرف خودم و نوه‌ام درخواست قصاص دادم. اما من شهرستان زندگی می‌کنم و در این مدت نتوانستم پیگیر پرونده قتل دخترم باشم تا اینکه مدتی قبل متوجه شدم قاتل دخترم با گذاشتن وثیقه از زندان آزاد شده است. الان آمده‌ام تا دوباره درخواست قصاص بدهم و حاضرم مابه‌التفاوت دیه را پرداخت کنم تا هرچه زودتر قاتل دخترم قصاص شود.
 با درخواست مرد میانسال، قاضی اجرای احکام دستور بازداشت مرد محکوم به قصاص را صادر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید