• پنج شنبه 7 تیر 1403
  • الْخَمِيس 20 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 27
چهار شنبه 9 خرداد 1403
کد مطلب : 226360
+
-

بازگشت به جاده بزرگان

ناپولی تقریبا با آنتونیو کونته به توافق رسید

بازگشت به جاده بزرگان

یک‌سال پیش بود که ناپولی با اقتدار قهرمان ایتالیا شد اما جدایی اسپالتی و سپس پیوستن او به تیم ملی ایتالیا این تیم را بیچاره کرد. دی‌لورنتیس برای جانشینی مربی موفق خود، رودی گارسیا را استخدام کرد که با او به جایی نرسید و والتر ماتزاری هم در بازگشت به نیمکت این تیم نتوانست کاری انجام دهد. حالا به‌احتمال نزدیک به صددرصد و اگر اتفاق خاصی نیفتد، کار پیوستن آنتونیو کونته به ناپولی تقریبا تمام است و این سرمربی جنجالی ایتالیایی پس از 2سال بخور‌و‌بخواب و استراحت، به فوتبال برمی‌گردد. قرارداد این مربی 54ساله که‌ ماه مارس2023 با توافقی دوجانبه از سمت مربیگری تاتنهام کنار رفت، احتمالا 3ساله خواهد بود. کونته سابقه هدایت تیم‌هایی همچون آتالانتا، یوونتوس، چلسی، اینتر، تاتنهام و تیم ملی فوتبال ایتالیا را در کارنامه‌ دارد. او در ناپولی سالی 6میلیون یورو دستمزد خواهد گرفت و درصورت قهرمانی در سری‌آ، رقم یک‌میلیون یورو به‌عنوان پاداش دریافت خواهد کرد.
کونته اصولا مربی ولخرجی است و در هر باشگاهی که باشد، دوست دارد بازیکن بزرگ بگیرد. او برای تقویت خط دفاعی، به بونجورنو علاقه‌مند است؛ انتقال این بازیکن حدود 40میلیون یورو هزینه خواهد داشت اما کیه‌زا و لوکاکو، گزینه نقل‌وانتقالاتی کونته خواهند بود. ناپولی که نخستین تیم دورقمی جدول شد و نتوانست از عنوان قهرمانی‌اش در سری‌آ دفاع کند، برای فصل آینده در هیچ رقابت اروپایی حضور نخواهد داشت. آنها نسبت به فصل پیش که با 90امتیاز قهرمان شده بودند، 37امتیاز کمتر جمع کردند. ناپولی با کسب ۵۳امتیاز و ۴۱اختلاف نسبت به اینتر قهرمان، با کسب رده دهم بدترین مدافع عنوان قهرمانی تاریخ سری‌آ ایتالیا لقب گرفت. بعد از آخرین بازی فصل در ورزشگاه دیگو آرماندو مارادونا، هواداران ناپولی بازیکنان تیم خودشان را هو کردند.
 این بدترین فصل ناپلی‌ها از سال2012 هم بود. فصل آینده ۹تیم برتر سری‌آ می‌توانند در اروپا بازی کنند، این در حالی است که ناپولی دهم شد و برای نخستین‌بار در ۱۴سال گذشته در هیچ رقابت اروپایی شرکت نمی‌کند. به همین دلیل، راضی‌کردن ستاره‌ها به بازی در چنین تیمی کار چندان ساده‌ای نیست. کیه‌زا چون گفته می‌شود بازیکن مورد سلیقه تیاگو موتا، سرمربی جدید یوونتوس نیست، جزو شایعات نقل‌وانتقالاتی حوزه ناپولی قرار گرفته. لوکاکو هم که سر نخواستنش دعواست و چلسی که 100میلیون او را از اینتر خریده بود، 2سال است او را به این‌تیم و آن‌تیم قرض می‌دهد. به‌دلیل غیبت ناپولی در بازی‌های اروپایی فصل آینده، احتمالا چند ستاره هم از تیم جدا می‌شوند که جدایی کواراتسخلیا، ستاره گرجستانی این تیم از همه محتمل‌تر است. پاری‌سن‌ژرمن پیشنهادی 90میلیون یورویی برای جذب کواراتسخلیا ارائه داده اما دی‌لورنتیس برای این ستاره 120میلیون می‌خواهد. اوسیمن هم مشتریان پولداری از لندن و عربستان و پاریس دارد. سامو اومورودیون مهاجم 20ساله و اسپانیایی اتلتیکومادرید مورد توجه ناپولی برای جانشینی ویکتور اوسیمن قرار گرفته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید