• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 9 خرداد 1403
کد مطلب : 226362
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ElMAg
+
-

من خود خطرم!

لیگ برای رونالدو و عربستان تمام شد

من خود خطرم!

لیگ برتر عربستان نخستین فصل پرستاره خود را سپری کرد. الهلال که در این فصل رکورد بیشترین پیروزی پیاپی تاریخ را به‌خود اختصاص داده بود، تحت هدایت ژرژ ژسوس پرتغالی با اقتدار و 14امتیاز اختلاف نسبت به النصر قهرمان شد اما بیشتر رکوردهای شخصی را کریستیانو رونالدو ثبت کرد. الاتحاد که مدافع عنوان قهرمانی بود فقط 54امتیاز در 38بازی کسب کرد. رونالدو در پیروزی 4بر 2مقابل الاتحاد، مدافع عنوان قهرمانی در آخرین هفته لیگ زننده 2گل دیگر بود. او مثل دیالوگ معروف سریال بریکینگ بد که والتر وایت در پاسخ به ابراز نگرانی همسرش می‌گفت «من در خطر نیستم، خود خطرم»، پس از پایان لیگ در پستی اینستاگرامی نوشت: «من رکوردها را دنبال نمی‌کنم؛ رکوردها دنبالم هستند.» البته فصل برای او هنوز تمام نشده. هدف بعدی کریس بازی در جده و در فینال جام‌حذفی مقابل الهلال است.
    کریستیانو رونالدو به نخستین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در 4لیگ مختلف عنوان آقای گلی را از آن خود کرده است؛ لالیگا (3بار)، سری‌آ، لیگ برتر انگلیس، لیگ حرفه‌ای عربستان. مسی تنها در لالیگا قهرمان شد و نتوانست این عنوان را در 2فصل حضورش در پاریس تکرار کند.
    رونالدو با 35گل زده در 31مسابقه رکورد گلزنی تاریخ لیگ عربستان در طول یک فصل را شکست. او 11پاس گل هم در این بازی‌ها ثبت کرد.
    آمار کریس برای النصر در تمام رقابت‌های این فصل: 50بازی، 50گل، یک گل در هر بازی، 13پاس گل و 63مشارکت در گل‌ها.
    آمار رونالدو در همه بازی‌های ملی و باشگاهی فصل: 56بازی، 55گل، 15پاس گل، 70مشارکت در گل‌ها.
    2گل هفته آخر، رونالدو را به 893گل در دوران حرفه‌ای‌اش رساند. حالا او 7گل دیگر می‌خواهد تا به رکورد 900گل برسد. یک فینال جام‌حذفی در پیش است و چند بازی دوستانه و رسمی با پرتغال برای یورو و احتمال دارد کریس پیش از تابستان به این رکورد برسد.
    بهترین گلزنان لیگ: کریستیانو رونالدو از النصر (35گل)، میتروویچ از الهلال (27گل)، حمدالله از الاتحاد (19گل). بهترین گلسازان: ریاض محرز (13پاس گل)، نیوز (12پاس گل)، رونالدو (11پاس گل). بیشترین مشارکت روی گل: کریستیانو (46گل و پاس گل)، میتروویچ (32گل و پاس گل)، ساکالا (25گل و پاس گل).
    نکته عجیب درباره این فصل این است که باشگاه الاهلی با اینکه نسبت به باشگاه‌های بزرگ ستارگان کمتری داشت، بیشترین تماشاگر را در ورزشگاه اختصاصی خود دید (444هزار و 282نفر). تیم‌های الهلال، الاتحاد و النصر در رده‌های پایین‌تر قرار دارند.
    یک فکت بامزه و خرافات‌گونه هم پخش شده که نشانه‌هایی از قهرمانی پرتغال در یورو2024را بروز می‌دهد. اینکه سال2016منچستریونایتد با سرمربی هلندی (فان‌خال) قهرمان جام‌حذفی انگلیس شد. 7روز بعد رئال‌مادرید قهرمان چمپیونزلیگ شد و یک‌ماه بعد پرتغال به قهرمانی یورو رسید. حالا امسال هم منچستریونایتد با سرمربی هلندی (تن‌هاخ) قهرمان FA CUP شده، 7روز بعد از فینال جام‌حذفی انگلیس، فینال لیگ قهرمانان برگزار می‌شود و احتمال قهرمانی رئال‌مادرید مقابل دورتموند زیاد است و یک‌ماه بعد فینال یورو خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :