• شنبه 2 تیر 1403
  • السَّبْت 15 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 22
چهار شنبه 9 خرداد 1403
کد مطلب : 226308
+
-

«سلمان فارسی» به شاهرود رسید

«سلمان فارسی» به شاهرود رسید

ساخت لوکیشن‌های متفاوت سریال «سلمان فارسی» در روستاهای شاهرود همچنان ادامه دارد. پیش از این لوکیشنی برای بخش‌ کودکی سلمان فارسی در سریال انجام شده ‌بود و در حال حاضر ساخت لوکیشن بخش پدر سلمان فارسی در دست اجراست؛ اتفاقی که از نگاه مسئولان بر ظرفیت گردشگری شاهرود می‌افزاید.
رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود به همشهری می‌گوید: «بخش‌های مختلفی از سریال در روستاهای شاهرود فیلمبرداری شده‌ است که بعد از پایان فیلمبرداری برای بازدید گردشگران باقی می‌ماند و به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های گردشگری شاهرود مورد استفاده قرار می‌گیرد.»
مرتضی نظری می‌افزاید: «با افزایش ظرفیت گردشگری در روستاها امکان ارائه تسهیلات بومگردی و اقامتگاه‌ها نیز فراهم می‌شود.»
نظری درباره مراحل مختلف فیلمبرداری سریال سلمان فارسی ادامه می‌دهد: «ساخت لوکیشن در یکی از باغ‌های روستای امیریه شاهرود در دست انجام است. این لوکیشن مربوط به بخش‌هایی از زندگی بوذخشان، پدر سلمان فارسی است که لوکیشن، تکمیل نشده و فعلا فقط گودبرداری شده‌ است.»
روستای امیریه شاهرود در 10کیلومتری شمال شاهرود در جاده مجن و در دهستان خرقان قرار گرفته و با روستای امیریه دامغان همنام است. نظری درباره استقبال اهالی روستاهای شاهرود از استقرار گروه فیلمبرداری سریال سلمان فارسی می‌گوید: «بخشی از سریال در شهر مجن در شهرستان شاهرود فیلمبرداری شد. یکی از شب‌ها همه اهالی به دعوت داوود میرباقری، کارگردان سریال، مهمان تماشای فیلمبرداری و گپ و گفت با بازیگران سریال شدند. سکانس نمادینی هم از اهالی گرفته و یک شب به یاد ماندنی رقم زده شد.» روستای خیج شاهرود نیز یکی از لوکیشن‌های فیلمبرداری سریال سلمان فارسی بود. عملیات ساخت دکورهای جدید دوران کودکی سلمان فارسی مربوط به فصل ایران باستان در سریال در اطراف شاهرود نیز به اتمام رسیده ‌است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید