• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 5 دی 1396
کد مطلب : 2263
+
-

شهر در رسانه ها

تعامل مدیریت شهری با بخش خصوصی اولین شماره روزنامه «وقایع اتفاقیه» در دوره جدید، نخستین حضور رئیس اتاق بازرگانی تهران در شورای شهر تهران را مورد توجه قرار داده است؛ فاطمه مقیمی، عضو هیأت‌رئیسه اتاق بازرگانی در یادداشتی  نوشت:« زمینه‌های همکاری و تعاملات اتاق با مدیریت شهری گسترده است؛ برای مثال اتاق بازرگانی برای شهر آفتاب برنامه‌هایی داشته و قصد دارد با مجموعه شهر آفتاب در زمینه برگزاری نمایشگاه همکاری کند.» 

 

تحقق«تهران جدید» در گروِ 2 شرط روزنامه «شرق» در سرمقاله خود با عنوان «آزمون شهردار تهران» به یادداشت اخیر محمدعلی نجفی درباره «تهران جدید» پرداخته و تحقق ایده شهردار تهران را به2 نکته مشروط کرده است: 1- اطلاع شهروندان از عملکرد مدیریت شهری. 2- بازگرداندن حقوق ضایع‌شده جامعه تا اموال تهران  به‌عنوان منابع مالی جدید وارد چرخه فعالیت سازمان شود.

آلودگی سردرگم روزنامه «اعتماد» تیتر یک خود را به آلودگی هوا اختصاص داده و این سؤال را مطرح کرده است که «مانع حل بحران آلودگی هوا چیست؟» اعتماد با طرح سؤالات بیشتر نوشته است: اگر آنچه محمدباقر قالیباف شرط کرده بود که اختیار تام به او بدهند تا ظرف ۶ سال ترافیک و آلودگی هوای تهران را حل کند، ممکن بود به جای پل طبقاتی صدر و دریاچه خلیج‌فارس و هزاران مال در تهران اقدام دیگری صورت گیرد؟ اگر اینک مجلس به خواسته و پیشنهاد محمدعلی نجفی(اختصاص ۷هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکل آلودگی هوا طی یک برنامه پنج‌ساله) پاسخ آری بگوید ظرف ۵ سال مشکل آلودگی هوا برطرف می‌شود؟

 

محله محوری؛ لازمه توسعه پایدار شهر روزنامه «همدلی» گزارشی پیرامون ضرورت اجرای هرچه سریع‌تر سیاست «محله محور» در تهران منتشر کرده است؛ به نوشته این روزنامه، محله‌محوری در تهران یک ضرورت تام و تمام است و در برنامه‌های شهردار تهران هم به آن تصریح شده است. اثر این نگاه باید بر همه سیاست‌ها و برنامه‌های نهاد‌های اجرایی شهر تهران به‌ویژه شهرداری خودش را نشان بدهد و در پرتو آن به حل مشکلات شهر پرداخته شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید